המחאה ממשיכה: עובדי ההוראה יצאו להפגין הערב (שלישי) מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, בהמשך למחאתם על טעויות החישוב שנעשו לרבים מהם במשכורת חודש ספטמבר, זאת לאחר שבחול המועד הם הפגינו מול בניין משרד החינוך בתל אביב. אייל נמר, ממטה המאבק, סיפר ל"מעריב אונליין": "אנחנו מגיעים להפגין בהמשך לדרישה שמשרד החינוך יוציא מעצמו את האחריות על השכר וימנה ועדה מייעצת שתסביר איך משלמים שכר מלא לכל העובדים בזמן". 



"חברה שתדאג לבדוק את כל התיקים אחורה ולהשלים את כל מה שמגיע לכל העובדים. אנחנו רוצים שעד ה-1 בספטמבר תיבנה מערכת אחידה כך שיפסיקו לטרטר אותנו. היום בשנת 2016 אפשר לעשות בווטסאפ הכל, זה שאנחנו גמישים לא אומר שאפשר לנצל אותנו. תנו לנו לעבוד ולהשתכר בכבוד", הוסיף.



בנוסף, עובדי ההוראה מתכננים מחר בשיעור הראשון לסמן קו אדום על הלוח, שיציין את קו העוני ובאמצעותו יסבירו לתלמידיהם על מה הם נאבקים. בניגוד להפגנה בתל אביב, מטה המאבק טוען כי המשטרה מערימה עליהם קשיים ולטענת נמר, "למרות ניסיונות להגיע להסכמה ותיאום מלא עם המשטרה לקראת ההפגנה מול בית השר - בחרו במשטרת רעננה לצאת במסע איומים אישיים על עובדי הוראה בניסיון להכריח אותם לפעול בניגוד להנחיות החוק, באמצעות איום במתן דוחות, שימוש בכוח ופתיחת תיקים פליליים, אם יצעקו בהפגנה והשכנים יתלוננו".



בנט: "נוצרה הזדמנות היסטורית לתיקון הליקויים"


בתוך כך, הבוקר התכנסה ועדה בנושא שהקים השר בנט בראשות מנכ"לית משרד החינוך ואמר: "מדובר בוועדה מיוחדת שתביא לתיקון הליקויים שקיימים במערך השכר של עובדי ההוראה בישראל. נוצרה כאן הזדמנות לתקן עוול היסטורי, בעיה חמורה שפוגעת כבר עשרות שונים במורים בכל תחילת שנה וכמו שפתרנו בעיות אחרות כמו צפיפות בכיתות ובעיית הסייעת, נפתור גם בעיה זו במשמרת שלי, אנחנו לוקחים אחריות".



"אין לנו מונופול על החכמה, אנחנו בחודש הקרוב נשמע את כל הגורמים וכל מי שיכול להירתם למערכה כדי לצמצם עד למינימום את היקף הבעיה. אני רואה פה הזדמנות לשינוי תודעה שלנו כמערכת כלפי המורים בהיבט של תשלומים ולוגיסטיקה. לתת למורים להתמקד במה שהם צריכים לעשות וזה לחנך את ילדי ישראל", הוסיף.



מטה המאבק התייחס לוועדה ומסר: "לא הגיוני שהשר המתין שבועיים וחצי על מנת להתייחס למשבר ולא מיד ביום שפרץ. חמור שלמרות שהכל ידוע לכולם, עוד מנסים לדחות את קבלת ההחלטות בעוד 30 ימים. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים, בכוונתו להמשיך ולפעול עד להשגת מטרות המאבק באופן מלא".