לפני שנה יזמה עמותת מטב את "מחזירים אהבה" - מסורת של ציון החודש למען האזרח הוותיק, אשר נועדה להאדיר את מקומו בחברה. במסגרת זו העמותה פוקדת במהלך החודש את בתיהם של אזרחים ותיקים ברחבי הארץ, מלווה באישי ציבור.
 
ב־25 בחודש תחגוג שושנה דפנר־בורנשטיין את יום הולדתה ה־90, ולרגל החגיגה היא זכתה אתמול לביקור מיוחד של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ועמה גם מנכ"ל עמותת מטב, ליאור שטרסברג. 
 
כשהסתיימה מלחמת העולם השנייה הייתה שושנה נערה ניצולת שואה בת 17. כל משפחתה נספתה בשואה, מלבד אחותה, שנפטרה רק לפני שלושה חודשים. "היא הייתה כמו אמא שלי, והיא שהצילה אותי בסלקציה. כשעמדנו היינו עירומות לגמרי, קירחות. יצאנו מגיהינום - אבל עובדה שהשתקמתי. עליתי ב'עליית הנוער' והקמתי משפחה. היום יש לי בן ובת מוצלחים, נכדים, שני נינים - ועוד שניים בדרך".
 

אסתר גורגוב, המטפלת של שושנה מעמותת מטב, מלווה אותה בשנה האחרונה. היא מסייעת לה שלוש שעות בכל יום בעבודות הבית, ברחצה, בקניות ובבישול. 
 
"עוד מעט אציין 17 שנים במקצוע, ויצא לי ללוות הרבה אנשים, אבל לא ראיתי עוד אישה חכמה וחיונית כזאת. אישה צלולה וטובה. אני באה אליה בשמחה".
שטרסברג העניק לשושנה בביקור גם ציור במתנה ליום ההולדת. והוא מספר: "בחלקה של עמותת מטב נפלה הזכות לעסוק למעלה מ־50 שנה באיכות חייהם של עשרות אלפי אזרחים ותיקים בכל הארץ, כעמותה מקצועית בתחום שגם מכשירה את כוח האדם הטיפולי שלה", הוא מספר ומוסיף: "יש לנו פרויקט מאוד יפה של סדנאות ציור במסגרת מרכזי היום שלנו, המגלה אנשים בגיל השלישי שהכישרון הזה היה חבוי בהם כל השנים".
 
לאחר המפגש אמרה השרה גילה גמליאל: "חשוב לנו, לפחות במהלך חודש אחד בשנה, להעלות את קרנם של האזרחים הוותיקים בישראל, גם בפעולותינו כממשלה. זה מחמם את הלב, ומי שרוצה לקדם את הדורות הבאים חייב להביט לדור האבות והאמהות שלנו בעיניים, כי זה הבסיס לחברה מתוקנת.
 
"מהות הפעולות שלנו בתחום ההסברה היא קודם כל חיזוק הקשר הבין־דורי בין צעירים וותיקים - וגם אירועים כאלה, של הוקרה והערכה על כל מה שעברו בחיים ועל החברה והמדינה שבנו למעננו כדי שנמשיך. זה גם נותן מענה מסוים לתחושת הבדידות המלווה יותר מדי קשישים”.