אם תבקרו פעם בצער בעלי חיים שברחובות, קחו בחשבון שתתקשו לצאת משם בלי כלב. לא רק שיש שם דיירים חמודים להפליא (כפי שבוודאי תראו) אלא שכאשר מגיע אורח, כל הכלבים קופצים ונובחים קריאה שמשמעותה מוכרחה להיות "קחו אותי אתכם הביתה", וקשה מאוד לסרב לה. לכל כלב שנמצא כאן יש סיפור, לכל כלב יש אופי ייחודי וכל כלב כאן מחכה לכם.

אריאל, למשל, היא הכלבה החכמה, אוהבת אנשים בצורה בלתי רגילה, היא עדינה, ממש "ליידי" ובטוח שתהיה טובה גם עם ילדים.

אריאל הגיעה לכאן בת חודשיים. כעת היא בת שש. צילום: דרור יוגב
אריאל הגיעה לכאן בת חודשיים. כעת היא בת שש. צילום: דרור יוגב
הכירו עכשיו את אוסטרליה ואת אנטרקטיקה – שני אחים שובבים. הגיעו לפני 3 חודשים. השניים נמצאו ברחוב ראשי ברחובות כחלק משישה גורים בני חודשיים וחצי, וניצלו מישהי ראתה ילדים זורקים עליהם אבנים. שלושה כבר אומצו ושלושה נשארו. בהם האחים אנטרקטיקה ואוסטרליה. שניהם אוהבים מאוד ילדים, אנטרקטיקה קצת ביישן, ואוהב לשחק בצעצועים. אוסטרליה קצת "אנגלי" מתנהג באצילות. אפשר לאמץ אותם ביחד או לחוד.

משחק ילדים - האחים אוסטרליה ואנטארקטיקה משתובבים. צילום: דרור יוגב
משחק ילדים - האחים אוסטרליה ואנטארקטיקה משתובבים. צילום: דרור יוגב

חלק מהכלבים שכאן עברו, בנוסף לחוויות שקדמו למקלט, את החוויה הטראומטית של החזרה. ישנן משפחות שמתחרטות ומחזירות לכאן את הכלבים. אנא השתדלו למנוע מהם את  החוויה הקשה הזאת – הם עברו מספיק. כלב לא מאמצים מתוך גחמה. אם אתם מגיעים לכאן, עשו זאת לאחר שהבנתם במה כרוך גידול כלב, ומתוך כוונה להתחייב לכך. השקיעו מעט יותר זמן בשהייה עם הכלב במקלט , ראו איך הוא מתקשר אתכם ואתם אתו. וחשוב מאוד להבין שלאחר ההגעה הביתה תיתכן תקופת הסתגלות עד שתרכשו את אמונו ועד שתתרגלו זה לזה.
טיפ האימוץ השבועי:
כאשר הכלב החדש מגיע אליכם הביתה , יש להתחיל מיד בלימוד חוקי הבית. לדוגמה לא לתת לכלב לעלות על הספה "רק ביום הראשון" אם בהמשך אתם מתכוונים שלא להרשות לו.
אריאל, אוסטרליה ואנטרקטיקה, מחכים לכם בצער בעלי חיים - רחובות: 08-9460135.