פעילים חברתיים בקרב יוצאי אתיופיה בישראל הביעו סיפוק הערב (חמישי) מהחלטת משרד הבריאות לבטל את המדיניות שלא לקבל תרומות דם מבני העדה. 

"לצערנו זה משהו שלקח הרבה זמן, אבל בהחלט מדובר בצעד בכיוון נכון על אף שהדרך עוד ארוכה עד שנמגר את האפליה", אמר פסיל לגסה, מנהל הערוץ הישראלי אתיופי. לגסה הוסיף כי רבים מיוצאי העדה חשו שלא בנוח עם המדיניות עד כה וכי מדובר בנושא רגיש: "הנושא של תרומת הדם תייג אותנו חולים, שונים ושאינם יכולים לתרום. תוקן כאן עוול ועכשיו צריך לפעול לתיקון במישורים נוספים".
פנטהון אספה-דויט, מנכ״ל עמותת "טבקה - צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה" מסר: ״עמותת טבקה רואה בהחלטה זו צעד מתבקש וחיוני לחברה הישראלית. אני שמח שלאחר שנים רבות של מאבק ליחס שיוויוני של יוצאי אתיופיה, משרד הבריאות השכיל לתקן את המעוות. נמשיך במאבקנו כדי להבטיח שהחלטה זו לא תישאר בגדר הצהרה  אלא תיושם בשטח הלכה למעשה".
 

גורמים פוליטיים רבים בירכו גם הם על ההחלטה. ח״כ יעל גרמן (יש עתיד), שרת הבריאות לשעבר ומקימת הוועדה שהמליצה להסיר הגבלות על תרומות דם מיוצאי אתיופיה, אמרה: ״מברכת על ההחלטה, מוטב מאוחר״. גרמן כשרת הבריאות הקימה את הוועדה לפני שנתיים וחצי ופעלה רבות כדי להסיר את המגבלות על תרומות דם מיוצאי העדה האתיופית והיא הוסיפה: "לא היתה הצדקה למגבלות האלה, ואף על פי שההמלצות להסרתן הוגשו לפני שנה וחצי וניתן היה לקבל את ההחלטה כבר אז - אני מברכת על כך שהתקבלה. מוטב מאוחר.״
יו"ר ועדת העלייה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), הנציג היחיד של העדה האתיופית בכנסת הנוכחית, בירך את שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה): "ביום רביעי הודיע לי אישית השר ליצמן כי בשעה טובה משרדו החליט להסיר את המגבלות על תרומות דם של יוצאי אתיופיה. עדיף מאוחר מאשר אף פעם. מדובר בהחלטה חשובה וערכית שתשים קץ לאפליה שליוותה את הקהילה במהלך שנים רבות בתחום זה ונמשיך לפעול למניעת אפליה כלפי יוצאי אתיופיה בתחומי חיים נוספים".
ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) הבולט ביותר בכנסת בפעילותו למאבק בגזענות כלפי העדה האתיופית אמר: "כאשר מתמידים במאבק, אט אט הקיר נשבר. אל מול זוועות הגזענות בהן אנו מתבשרים מדי יום, הצהרת משרד הבריאות היא צעד גדול בכיוון הנכון. אני מברך על כך ומאמין כי ככל שנמשיך בנחישות במאבק, האפליה כנגד הקהילה האתיופית תמוגר ומדינת ישראל תהיה טובה יותר לכל אזרחיה."