יחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה חקירת חשד לביצוע עבירות מין על ידי ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה גיל שפר. הבוקר (ראשון) נמסר כי ממצאי החקירה ממצאי הובילו לביסוס תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של מעשים מגונים על ידי שפר. כמו כן נמסר כי לא התבססה תשתית ראייתית לביצוע עבירה של כליאת שווא. 



החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה באוקטובר השנה, בה נטען כי שפר, המשמש כיום קונסול כבוד של יפן בישראל, ביצע לכאורה מעשים מגונים כלפי אישה בעת שהסיע אותה ברכבו וכן כי לקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי כלשהו ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה.



במסגרת החקירה נחקר גיל שפר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים וכליאת שווא, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירה מגוונות. עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל אביב את כלל הממצאים והחומרים שנאספו.



תשתית ראייתית נגד גיל שפר. ארכיון: אביב חופי



בתחילת חודש דצמבר הותר לפרסום שמו של גיל שפר, שכאמור כיהן כראש הסגל בלשכתו של נתניהו ונחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות מין, מעשים מגונים וכליאת שווא. האירוע התרחש ככל הנראה לפני מספר חודשים והחקירה התנהלה כסמויה מאז ועד לזימונו של שפר לחקירה באזהרה. בתום חקירתו הוא נשלח לחמישה ימי מעצר בית.



הפרשה החלה לפני כחודשיים וחצי, כשאמנית צעירה התלוננה כי הבכיר לשעבר הציע לה להצטרף אליו לנסיעה בדרכם לעיר מגוריהם, לאחר שהופיעה בכנס שבו נטל חלק. לטענתה, הוא התיישב לצידה במושב האחורי ברכב, ובמהלך הנסיעה הציע לה לשתות אלכוהול ונגע בגופה בניגוד להסכמתה ורצונה. עוד טענה הצעירה בתלונתה במשטרה כי לאחר שהגיעו לעיר מגוריהם, הוביל אותה החשוד לדירה שבה נכחו גברים נוספים, ושם אילץ אותה להופיע בפניהם.

בסיום ההופעה הוא לכאורה ניסה לנשקה בניגוד לרצונה וכשביקשה לעזוב את המקום, דחה את בקשתה, כלא אותה בחדר והותיר אותה שם במשך זמן לא מבוטל. לפני כארבע שנים נחקר שפר בגין חשד לעבירות מין חמורות ואלימות שביצע לכאורה ומכתב בנושא גם נשלח על ידי המתלוננת אל ראש הממשלה. מדובר באירוע ישן שבגינו ביקשה אז המתלוננת שלא לקדם את הבכיר בתפקידו. פרקליטו של החשוד, עו"ד גיל פרידמן, אמר אז בתגובה לחשדות כי "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית ובסיום הבדיקה יתברר שלא דבק רבב במעשיו".

תגובת עו"ד גיל פרידמן, המייצג את גיל שפר: "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית שלידתה בחטא ושאין בה דבר. אנו מברכים על העברת התיק לגורמים המשפטיים המוסמכים ומשוכנעים שלאחר שילמדו את פרטיו, האמת תצא לאור והתיק ייסגר".