לייק נחפז של מפעיל דף הפייסבוק של ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, על תגובה שהעלתה תושבת העיר ובה כינתה את העובדים הזרים מסודן קופים, הוביל לתרעומת רבתי בפייסבוק ובקרב חברי האופוזיציה שכינו את האירוע התנהלות מבזה של ראש העירייה.



בעקבות אירוע התקיפה המינית שבוצע בנערה בת 12 על ידי עובד זר מסודן שפרץ לביתה בשבת שעברה, שיגר ברוורמן מכתב נוקב אל השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אל שרת המשפטים איילת שקד ואל המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך ובו כתב כי במידה ועניין העובדים הזרים בפתח תקווה לא יטופל בחומרה ובתקיפות הוא יקח את החוק לידיים וימנע כניסתם של עובדים זרים לעיר.



התגובה הגזענית בעמוד של ברוורמן. צילום מסך



נציגי ראש העירייה פרסמו את הדברים בדף הפייסבוק שלו וזכו לתגובות תומכות, אך הפוסט משך גם גילויי גזענות. אחד המגיבים כינה את העובדים הזרים "קופים", ומנהלי דף הפייסבוק של ברוורמן, עשו לייק באמצעות החשבון של ראש העיר. כצפוי הדבר עורר ביקורת רבה וקריאות גנאי נגד ראש העירייה. מיד לאחר שנתגלה הלייק מיהרו מנהלי דף הפייסבוק שלו למחוק אותו אולם הסערה לא שכחה. 



חבר המועצה רמי גרינברג, מחה. "ראש העירייה יכל למנוע מזמן את הימצאותם של עובדים זרים מאריתריאה וסודן בעיר ואת ההתנהלות שלהם ברחבי העיר. גם אני אישית נאבק בנושא אבל מכאן ועד לכנות אותם בכינויים גזעניים עובר מרחק שנות אור. זו עוד הוכחה לאיך שמתנהל דף הפייסבוק של ראש העירייה שאפילו בלי לבחון את משמעות התכנים ממהרים לאשר בלייק כשמדובר במי שהוא מקורב או פעיל". תושב העיר מחה אף הוא: "זה בושה וחרפה שבעירייה לרבות העומד מראשה או גורמים מטעמו נותנים יד להסתה ולפגיעה ברגשות ציבור יהיה אשר יהיה". 



ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, מסר: "ראש העירייה מגנה התבטאויות פוגעניות ומסיתות ובפרט כלפי העובדים הזרים. גם בתקופה קשה זו בה קיים חיכוך רב בין התושבים לעובדים הזרים שבעיר, קורא ראש העירייה לשמירה על סובלנות ולהימנע מהדרדרות השח פן יגלוש לאלימות ולהסלמה. לצערנו, אכן נפלה טעות וסומן לייק בפוסט פוגעני. עם היוודע הטעות היא תוקנה מיידית".