בעקבות הראיון שהעניק אראל סג"ל לסא"ל לירן חג'בי והביקורת שעלתה לאחר מכן התראיין היום (חמישי) סג"ל עם הדס שטייף לירון דקל ועמית סגל בגל"צ. "אני, הדס שטייף, מתנצלת בשם כל נפגעות עבירות המין ובעיקר בשל כך שראיינו בתחנה שלי את חג'בי, לא שמעתי לא ידעתי, מבררת מה קרה", ציטט סגל את שטייף והוסיף: "זה עבריין המין הראשון שמתראיין בגלי צה"ל? זכור לי שאנחנו ראיינו את חיים רמון כאן כמה פעמים, ראיינו את איציק מרדכי, ראיינו את אריה דרעי".



הדס שטייף: "וזה נראה לך בסדר? לי זה לא נראה בסדר. אבל, קודם כל חיים רמון התנצל, הודה והתנצל, לגבי איציק מרדכי - חבל לי מאוד שראיינו אותו אבל אתה יודע, גם הוא בסופו של דבר הודה. חג'בי לא הודה, זה אחד. שתיים, אנחנו תחנה צבאית. אין לי בעיה עם ההיבט החדשותי, שיש לו חשיבות עליונה כי אנחנו תחנת רדיו. אבל יש היבט ערכי שהוא בעיני הרבה יותר גדול. יש לנו בתחנה הזו חיילות וחיילים, שהם הזדעזעו, מילא אני, הם הזדעזעו מהעניין הזה. איזה ערך חדשותי נשאר כשכל מי ששומע את הראיון הזה, כל מה שהוא ראה זה את חג'בי מציץ מאחורי השיח אחרי מאי פאטל, הוא לא שמע אפילו".




"אדם ששילם ונענש לא צריך להיות מצורע כל חייו"



סג"ל הגיב: "אני רוצה להבהיר כדי שיהיה פה ברור. חג'בי איננו עבריין מין, הוא הורשע בהתנהגות שאיננה הולמת בבית המשפט הצבאי, ובית הדין הצבאי עמד על כך. כשמדברים על ערכים צבאיים דבר אחד מאוד ברור. אני באמת איש שמאמין בדמוקרטיה ואני יודע דבר אחד: אדם עושה מעשה, נענש עליו, וזהו. הוא לא נושא אות קין כל חייו על הדבר, בטח לא על עבירה פעוטה כמו שחג'בי הורשע עליה. כשמדברים על ערכים צבאיים אני מציע גם להסתכל מעבר לעניין המקצועי בוודאי. אין מה לעשות, חג'בי מעניין בהקשר של 'צוק איתן' כי הוא נלחם שם, חג'בי נתן 18 שנה למען מדינת ישראל. כשאנחנו מדברים על ערכים צבאיים כשאנחנו מדברים על תרומה למדינה, לא אני, לא אתה, לא הדס חירפו את נפשם לילות כימים".



ירון דקל הזכיר ראיונות קודמים: "לפני חודשיים ראיינו את חיים רמון והתעורר דיון מאוד רציני, אפילו העלינו אותו עוד פעם כדי לדבר על זה ואני חוויתי את דעתי, כל אחד יגיד את המדד שלו. אני חושב שהמדד הוא כזה - לא צריך להימנע מלראיין אנשים שהורשעו בדין כי אדם הוא לא רק העבירות שהוא הורשע בהן, מילא אם מדובר באמת באדם שהוא, לא יודע מה, פדופיל, אנס ודברים כאלה. אבל אולי בכל זאת צריך קודם לנהל איתו ראיון נוקב על הדברים שהוא הורשע בהם ורק אז לעבור הלאה".



חג'בי עם שר הביטחון לשעבר יעלון במהלך 'צוק איתן'. צילום: אלון בסון
חג'בי עם שר הביטחון לשעבר יעלון במהלך 'צוק איתן'. צילום: אלון בסון



סג"ל המשיך לגונן על קיום הראיון: "אני חושב שאדם, אחרי שהוא משלם את חובו לחברה באמצעות עונש שהחברה משיטה עליו הוא כבר נענש".



דקל: "אבל כשאתה מציג אותו כגיבור ישראל ומתעלם מהכתם.. השאלה אם לא עשית לו קצת הנחה?"



סג"ל: "לפני שאנחנו מדברים על הנחה, אנחנו שמענו פה מצד אחד על פגיעה בחיילים וחיילות, שזה באמת כואב לי..



דקל: "האם הייתה לך התלבטות לפני שהעלית את חג'בי לשידור?"



סג"ל: "ברור, וגם כל מי שיהיה צריך לדעת על העובדה הזאת ידע עליה והבין לחלוטין שיש לה ערך עיתונאי. אבל אני שוב חוזר ואומר, זה העניין העקרוני והאמיתי. אדם עושה את העבירה שלו, מקבל עליה עונש וזהו, הוא לא הופך למצורע. חג'בי קיבל כבר עונש כואב וחריף".



שטייף: "מה בסוף גובר על מה, העניין הערכי או העניין החדשותי? אנחנו תחנת אקטואליה שדנה בהכל, עדיין יש לנו את העניין הערכי, בעיני הוא מעל העניין החדשותי", סיכמה.