אפליה מרגיזה או פעולה למניעת מצבים מביכים? הורים לתלמידי כיתות ו' בבית הספר "מגן" בתל אביב, נדהמו לקבל מכתב ממנהלת בית הספר ובו גילו כי אבות לא שווי זכויות כמו אמהות. מדובר במכתב לתלמידים ולהורים שרוצים לארח תלמידים מבית ספר "פרסמן" בלוס אנג'לס, במסגרת פרויקט "שותפות 2000" ובו נכתב כי "האורח ילון בבית אחד בכל ימי האירוח. במידה וההורים פרודים, האורח והילד ילונו בכל התקופה בבית האם בלבד וזאת בהתאם לדרישת בית הספר 'פרסמן'".



בית הספר למעשה מעמיד ילדים רבים במצב לא נוח ומאלץ אותם לשהות בבית אמם בלבד במשך תקופת האירוח ולא ברור אם ילד שאמו נפטרה או שהוריו הומו סקסואליים יוכל להשתתף בפרויקט.



הסעיף במכתב שנשלח להורים
הסעיף במכתב שנשלח להורים




"לא הוגן ומקומם"



אחד האבות שקיבל את המכתב כתב פוסט זועם על כך בפייסבוק, בתור הורה גרוש שלא יוכל להשתתף יחד עם בנו בפרויקט: "בשיחה עם בית הספר הובהר לי שאין מה לעשות כי זו דרישת האורחים. כששאלתי אם היו מסכימים להדרה של אוכלוסיות אחרות, כמו למשל אמהות חד הוריות? ענו לי: 'כמובן שלא'".



עוד כתב כי "בית הספר היסודי 'מגן', בגיבוי של עיריית תל אביב ומשרד החינוך מעבירים לילדים מסר בוטה של הדרת אבות באשר הם ומאלצים ילדים לבחור בין רצונם להיות בבית אביהם לבין רצונם לקחת חלק בפרויקט בית ספרי. זה מעשה לא ראוי, לא חינוכי, לא הוגן ובעיקר מעציב ומקומם".



ממשרד החינוך נמסר: "'שותפות 2000' היא אינה תכנית של המשרד ובכל מקרה נקיים בדיקה בנושא".



תגובת עיריית תל אביב-יפו: הפרויקט השיתופי בין בית הספר פרסמן בלוס אנג'לס לבית הספר מגן בתל אביב מתקיים זו השנה ה-20 בהצלחה רבה לשביעות רצון כל הצדדים. לבקשת בית הספר האמריקאי פרסמן במקרה שמדובר בהורים פרודים או גרושים ישנה דרישה לכך ששהות התלמיד בבית המארח תהייה רציפה בבית האם כדי שהילד לא יצטרך "להתחלק" בין שני הבתים.



העירייה ערה לרגישויות הנובעות מהדרישה הנ״ל ומנסה לתת מענה נקודתי לכל מקרה כדי שיהיה לשביעות רצון כל הצדדים. נכון להיום ידוע על תלונה אחת של אב אחד שאינו שבע רצון מהתכנית והנהלת בית הספר פועלת מולו כל העת על מנת למצוא פתרון ראוי. נדגיש כי הלינה של הילד האורח בבית האם אינה מונעת מהאב להיות שותף מלא בפעילות.