נדמה שזה כבר הפך להיות עניין שבשגרה - מורה מותקף על ידי הורה של תלמיד או על ידי התלמיד עצמו, משרד החינוך מגנה את הדברים, בית הספר מושבת לכמה שעות או לכמה ימים במקרה הטוב ואז חוזרים לשגרה עד לאירוע האלים הבא, שהפעם ארע בתיכון טומשין למדעים בטירה שמחר יושבת. "אנחנו המורים עומדים חסרי אונים ומפוחדים. תחושת הביטחון מזמן נעלמה אבל הייתה איזושהי תחושה שלנו זה לא יקרה". את הדברים האלה אמרה היום (שלישי) נ', מורה בתיכון המדובר, בעקבות תקיפת מורה על ידי אם של אחת התלמידות.



נ', הוסיפה כי "כל עוד אין חוקים מרתיעים ממשרד החינוך, ימשיכו אנשים כמו אלה לבוא ולעשות מה שבא להם. לא מספיק השכר המעליב, השחיטה הרגשית הזו - מורה, אמא, בן אדם תקבל מכות בנעל מהורים? מאמא של תלמידים? לאן הגענו? למה אני חושבת פעמיים לפני שאני מדברת עם תלמיד? כי אני יודעת שיש חוק שיעניש אותי אם אני אטעה. למה האמא הזאת לא חשבה פעמיים לפני שהכתה את המורה בנעל? כי היא לא שמעה על הורים שהוענשו בחומרה על מעשה אלימות נגד מורים".



בנוסף לכך, בעקבות אלימות מילולית קשה של תלמיד נגד מורה בבית הספר ברנקו וייס בבאר שבע, יקיימו המורים מחר אספת מחאה בבי"ס. התלמידים קיבלו הודעה להגיע ללימודים  בשעה 10.



ממשרד החינוך נמסר: המשרד רואה את האירוע בחומרה רבה וממשיך לנקוט במדיניות של אפס סבלנות כלפי אירועי אלימות, לרבות כלפי עובדי הוראה. בביה"ס יתקיימו שיחות הסברה עם התלמידים ויינקטו צעדים חינוכיים נוספים בכדי לקדם אקלים בית ספרי מיטבי. כמו כן, האירוע נמצא בחקירת משטרת ישראל.



"שר החינוך לא נוקף אצבע למגר את התופעה"


מדובר במקרה אלימות מילולית ופיזית של אם אחת התלמידות שהשליכה נעל על מורה בבית הספר. בעקבות המקרה ארגון המורים העל יסודיים ישבית מחר כאמור, את בית הספר למשך כל היום, זאת לאחר שבית הספר הושבת גם היום. ארגון המורים דורשים שהתלמידה תורחק מבית הספר לצמיתות ויו"ר הארגון, רן ארז, התייחס למקרה ואמר כי "מידי יום אנו עדים למקרי אלימות של כלפי מורים. לפי שעה, שר החינוך לא נוקף אצבע על מנת למגר את התופעה. בנוסף, השר לא מקדם הצעת חוק שהצענו - להשוות את מעמד המורים למעמדם של עובדי ציבור שמטרתו להחמיר את הענישה ולהרתיע תלמידים והורים מלנקוט באלימות כלפי מורים".



מארגון חדר מחנכים ומחנכות, נמסר כי "לצערנו, בכל יום מבוצעות מתקפות טרור משפחתיות נגד עובדי הוראה בישראל ומשרד החינוך מנסה להשתיק את האירועים ונמנע מלדווח תוך ניסיון להשתיק את עובדי ההוראה ולמנוע מהם למסור מידע מלא על התקפות הטרור המתקיימות בשטח בית הספר כנגד עובדי הוראה. לא שמענו מאף גורם רשמי גינוי למתקפות הטרור האחרונות. לא משרד החינוך, לא שר החינוך, לא נציגי ההורים וגם לא מועצת התלמידים. אנו קוראים לאיגודים היציגים להורות באופן מיידי על קיום אסיפות הסברה בשעתיים הראשונות בכל מוסדות החינוך בישראל כיצד על עובדי הוראה להיערך ולהתגונן בפני מתקפות הטרור של בני המשפחות".



אירוע אלימות נוסף כלפי מורה בדרום


כזכור, רק ביום חמישי האחרון ארע מקרה אלימות של תלמיד כלפי מורה בשגב שלום. רעולי פנים נכנסו לשטח בית הספר ומורים שהיו במקום התערבו והצליחו למנוע את תקיפת המורה והזעיקו את המשטרה. תלמידים שנכחו בעת כניסת רעולי הפנים, לקו בחרדה בעקבות האירוע וחלקם אף נזקק לטיפול רפואי. כמה שעות לאחר האירוע, אותם רעולי הפנים ארבו למורה ביציאתו מתחנת המשטרה, תקפו אותו ואת רכבו. התוקפים נמלטו מהמקום והמורה פונה לבית החולים "סורוקה" באמבולנס לקבלת טיפול רפואי אך לא הגיש תלונה במשטרה. בתחילה חשדו כי מדובר באביו של אחד מתלמידי כיתה י' בבית הספר, אך בהמשך התברר כי התלמיד עצמו היה בין התוקפים.



בתגובה לאירוע השבית ארגון המורים את בית הספר ושלמה חדד, מזכיר סניף נגב במחוז דרום של הארגון, אמר ל"מעריב אונליין" כי "עד להודעה חדשה תהיה שביתה, כל עוד התלמיד ישהה בבית הספר כאשר המורים מאוימים ולא מוכנים להיכנס לכיתות". לטענת חדד, הוא שוחח אמש עם ראש המועצה האזורית שהתלמיד לא יכנס לשטח בית הספר ושבנוסף יוצב שומר בכניסה, אך בפועל לא הוצב שומר והתלמיד כאמור, נכנס לבית הספר.