זועמים על שרון גל: משפחתו של אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגה ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, כועסת. אך לפי הדיווח בערוץ 2, המטרה לכעסם די מפתיעה - העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר שרון גל, אחד התומכים הקולניים ביותר של אלאור אזריה ומי שאף נחשב במשך זמן רב מהפרשה כמקורב מאוד למשפחת החייל היורה. גל, חשוב לציין, לא הגיב ולא יכול היה להגיב כיוון שנכנס בשבוע שעבר כמשתתף בתוכנית הריאליטי המדוברת "האח הגדול". 



אזריה ואמו בבית הדין. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ
אזריה ואמו בבית הדין. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ



מקורבים למשפחת אזריה מסרו לחדשות 2 כי לדעתם "צוות ההגנה של אזריה הוא "שפוט של שרון גל", וכי "במקום ללכת להליך של המתקת עונש או חנינה, בצוות ההגנה הולכים דווקא על צעד של ערעור. "אין כאן מי שיצעק המלך הוא עירום, הם כולם שפוטים שלו", מסרו המקורבים בכתבה. לדבריהם, "באופן מעשי אלאור יכול היה להיות בבית תוך חודשים ספורים, אבל ההתעקשות על ערעור עוד יכולה לגרום להחמרה בעונש". 



במשפחה מכחישים: "אוהבים את שרון גל"



במשפחת אזריה הגיבו לפרסום והכחישו אותו מכל וכל. ״בסופו של יום קשה, אנחנו מזועזעים מפרסום בתקשורת שאומר ש'מקורב למשפחה' מסר להם שאנחנו מאוכזבים משרון גל או מרגישים שהוא הוליך אותנו או את צוות ההגנה שולל ונטש אותנו לטובת תוכנית ריאלטי", אמרו במשפחה. "מהרגע הראשון שנפלו עלינו השמים שרון גל הגיע אלינו הביתה ומלווה אותנו בנאמנות בחום ובאהבה ענקית, שרון היה אצלנו בבית ביום ההולדת של אלאור יום לפני שנכנס לנווה אילן".



במשפחה הוסיפו כי "צ'ארלי אזריה ידע ששרון הולך להיעדר וכל הקצוות היו סגורים יחד עם עו"ד שפטל לקראת היום, לקראת גזר הדין. אנחנו אוהבים ומעריכים ותומכים בשרון גל בתוכנית האח הגדול. אנחנו תקווה שעם ישראל יצליח להכיר את הבן אדם המדהים הזה כפי שאנחנו מכירים אותו".


 


"אנחנו דורשים מהתקשורת לפרסם את פרטיו של מי שטוען שהוא מקורב למשפחתנו שרון אומנם לא יכול להגיב אבל כפי שהוא היה בשבילנו ונמצא בשבילנו אנחנו בשבילו. שרון אנחנו אוהבים אותך-משפחת אזריה״, מסרה המשפחה



עם זאת חשוב להדגיש כי במשפחתו של אלאור אזריה הנחו היום את צוות ההגנה לסיים את כתיבת הערעור שיוגש בעוד עשרה ימים לבית הדין לערעורים בקריה. הקו המרכזי של הערעור זו העובדה  שב-13 סרטונים שהוגשו והתקבלו בבית המשפט לא נראה אלאור אפילו לא פעם אחת אומר את המילים ״המחבל הזה דקר את חבר שלי והוא צריך למות״. כזכור הכרעת הדין קבעה כי אלאור הורשע בהריגה בזכות שני דברים מרכזיים, האמירות שלו לאחר ביצוע הירי וקבילות הסרטונים.



עו״ד יורם שפטל, שנבחר לעמוד במרכז הגשת הערעור וחשף השבוע ב"מעריב און ליין" כי סיים לכתוב כבר 70 אחוז מהערעור הסביר כי ״בסרטונים לא נראה אלאור אפילו לא פעם אחת מביא את דעתו לאחר הירי. 13 סרטונים שונים ואין תיעוד לאירוע שבית המשפט קבע כמהימן. לצד זה אותו בית משפט פסל את טענתו של אלאור שאמר כי המ״פ שלו תום נעמן סטר לו בגלל שלא הייתה הוכחה לכך בסרטונים״.\



אתמול הבהירו גורמים משפטיים כי נושא הקלת העונש לא נמצא על הפרק בשלב זה מאחר ויש כוונה להגיש ערעור. הנתיב הזה לפיו הצבא מקל בעונשו רלוונטי רק אם אלאור לא יגיש ערעור. אם ההגנה תמשיך לערעור גם לבית המשפט העליון אין לאלאור שום סיכוי להמתקת עונש כי אז ההליך יוצא מסמכות הצבא. 
 
צוות ההגנה של אזריה. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ
צוות ההגנה של אזריה. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ

בנושא חנינה הבהירו אתמול גורמים משפטיים כי רק אלאור ועורך דינו יכולים להגיש בקשה לחנינה אצל נשיא המדינה. אולם הדבר לא מקובל במשפט הישראלי ונשיאים בעבר נמנעו מלדון בנושא בטרם ההליך המשפטי הסתיים.