הקלטות מחקירות השוטרים על אירוע אום אל חיראן בו נהרגו רס"ב ארז לוי ויעקוב אבו אלקיעאן פורסמו הערב (רביעי) בערוץ 10. טרם הפינוי נפרסו כוחות המשטרה לאורך תוואי הגבעה עליה שכן היישוב, במקום שבו מאוחר יותר ייסע אבו אלקיעאן. יש לציין כי במהלך האירוע שררה חשיכה שאפשרה לכל שוטר לראות רק את השוטר שלידו. 



עדות שוטר א', מפקד באירוע: "עמדתי על השביל מול הרכב, כמה מטרים ממנו. פניתי אליו והוא התעלם ממני. הוא הניע את הרכב, הדליק את האורות והתחיל לנסוע לעברי. זזתי הצידה, צעקתי לו לעצור, דפקתי עם היד על הכנף הקדמית הימנית, אולם הוא המשיך לנסוע. המשכתי לצעוק, דפקתי לו עם הנשק על הכנף הימנית האחורית". מעדותו של א' עולה שבניגוד להודעת המשטרה אורות דלוקים.



עדות שוטר ב': "הייתי כמה מטרים מאחורי המפקד, ראיתי את הפנסים נוסעים לעברי. אחרי ששמעתי את הצעקות "עצור" אותתי לו באמצעות פנס שהיה על הנשק שלי לעצור אולם הוא המשיך לנסוע לכיווני. כדי לא להדרס קפצתי הצידה".



עדות שוטר ג': "עמדתי סמוך לשביל, צמוד לרכב שהמשיך לנסוע. צעקתי לו עצור. הוא המשיך בנסיעה, יריתי שלוש יריות בצמיג הימני הקדמי, ושמעתי את הגלגל מתפוצץ, אולם הרכב לא עצר. זזתי הצידה ויריתי הפעם לכיוון הצמיג הימני האחורי". 



עדות שוטר ד': "שמעתי יריות וצעקות לעצור את הרכב. ראיתי את האורות של פנסי הרכב מתקרבים אליי, המשכתי לצעוק. יריתי לכיוון הגלגלים, גם הקדמיים וגם האחוריים ושמעתי גלגל מתפוצץ. ברגע שהרכב היה בתשעים מעלות אליי הפסקתי לירות כי פחדתי לפגוע בחברים שלי. התחלתי לרדוף אחרי הרכב ואחרי כמה מטרים ראיתי שוטר עף באוויר. רק לאחר שראיתי שהרכב פגע בשוטרים נכנסתי בין כוונות ויריתי כדי לעצור אותו".



שני קליעים גרמו למותו של אבו אלקיעאן, כשאחד מהם פגע בברך הימנית שעל דוושת הגז. מיד לאחר האירוע פרסמה שמדובר בפיגוע דריסה וגם ציינה שהרכב נסע עם אורות כבויים, דבר שעדויות השוטרים מפריכות ובכך סותרות את הודעת המשטרה הראשונית. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, חזר על המסר שמדובר בפיגוע והוסיף שמשפחתו של אלקיעאן מזדהה עם האידאולוגיה של דאעש. אתמול לעומת זאת אמר משהו אחר: "אסור שהאירוע יעיב על היחסים, מדובר אירוע נקודתי שבו נהרגו שוטר ואזרח". כעת עולות נגדו טענות שעליו להתפטר כי הטעה את הציבור. ראבעה אבו אלקיעאן אלמנתו של יעקוב "הם אומרים עכשיו שהוא לא מחבל. למה בהתחלה אמרו שהוא מחבל? בלי שום מידע. אני אומרת לשר ארדן תתפטר, תן את התפקיד למישהו בן 20 והוא יעשה אותו יותר טוב ממך".



גורמים משפטים טוענים כי למרות שלא מדובר בפיגוע השוטרים חשו בסכנת חיים. עורכי דינם עפר ברטל ודב גלעד כהן המייצגים את השוטרים: "לא מן הנמנע שטרגדיה של טעויות חלקן הארי מצד אלקיעאן היא זו שהובילה לירי הדרגתי ומוחדק לעברו נוכח הנסיבות הכאוטיות שהיו לפני הלוחמים. הללו סומכים על מח"ש שתגיע למסקנה ולפיה הירי היה מוצדק מבחינתם ואין לתלות בהם אשמה".