עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת למען ילדים חולי סרטן ערכה הערב (ראשון) את אירוע הגאלה השנתי שלה בהיכל התרבות בתל אביב, במטרה לגייס תרומות לטובת קרן הבריאות, שמממנת במימון תרופות, ציוד רפואי וטיפולים שמחוץ לסל הבריאות. ערב הגאלה עמד השנה בסימן "מחווה ללאונרד כהן" ולקחו בו חלק האמנים שלומי שבן, שירי מימון, מוקי, אסף אמדורסקי, דיקלה ,יזהר אשדות ושי צברי שביצעו בליווי התזמורת של סימפונט רעננה את הקלאסיקות של כהן שהלך לעולמו בחודש נובמבר האחרון.



את הערב הנחו זו השנה הרביעית יעל בר זוהר וגיא זוארץ ואורח הכבוד היה נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וכמו כן, באירוע נכחו גם חברי הכנסת איציק שמולי קארין אלהרר ואיילת נחמיאס ורבין. לפני תחילת האירוע נשא הנשיא דברים אודות המאבק במחלת הסרטן וחשיבות התמיכה במשפחות חולי הסרטן ויקיריהם וכשסיים לברך הוענקו לו ציורים שציירו עבורו ילדי גן החלומות, המרכז החינוכי הראשון בישראל לילדים חולי סרטן שהוקם בשנת 2014 ביוזמת העמותה בשיתוף עיריית רמת גן ובפיקח מלא של משרד החינוך.



בנאומו אמר הנשיא כי "הערב הזה הוא ערב של אופטימיות. מחלות הסרטן קשות וארורות, אין מי שחסין מפניהן, הן קשות בכל גיל," פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "מרגע הגילוי, האדמה רועדת מתחת לרגליים. ואחר כך עם ההתמודדות, רגעי המתח והמצוקה, הקושי הפיזי, הניתוחים והטיפולים. השגרה הביתית שמשתנה לבלי היכר. הפחד. כל אלה קשים בכל גיל. אך הם קשים עוד יותר כשמדובר בילדים שלנו".



כהורים, ואני יכול לומר גם כסבים וסבתות, אנו עומדים חסרי אונים מול חוסר היכולת שלנו לסייע," הוסיף הנשיא ואמר: "כשהם חולים – זה משתק אותנו, מצמית אותנו. ולמרות הכל, עלינו לגייס את כל כוחותינו כדי לעזור להם, עלינו לגייס את כל התקווה שיש לנו כדי לשמור על התקווה שלהם, על האופטימיות שלהם. וקשה, קשה, לעשות את זה כשהלב נשבר מבפנים. אתם, ההורים שיושבים כאן היום, ראויים לכבוד ולהערצה ולחיבוק אדיר מכולנו. על הכוח שאתם מצליחים לאסוף שוב ושוב. האמינו לי – לא רק הילדים שלכם, גם אתם גיבורות וגיבורים, גדולים מהחיים".



"ויש כמובן, את המלאכים שמסייעים לכם," המשיך הנשיא ואמר: "העובדים והמתנדבים של עמותת 'גדולים מהחיים'. אנשים טובים שבוחרים כל יום מחדש לעבוד קשה כדי להעלות את איכות הטיפול שמקבלים הילדים. גם אתם, מתנדבים ועובדים, גדולים מהחיים".



לדברי ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה: "משפחותיהם של ילדים חולי סרטן, נאלצות במקרים רבים לסכן את עתידן הכלכלי ורכושן בכדי לגייס משאבים עבור תרופות, ציוד רפואי וטיפולים חדשניים בארץ ובחו"ל. מדי שבוע העמותה מקבלת עשרות פניות ובקשות מרופאים ומשפחות, לסיוע בגיוס משאבים אלו כיוון שהמימון הציבורי הנוכחי לא מצליח לספק פתרונות הולמים. השנה, העמותה מתכוונת להגדיל את הסכום באופן ניכר על מנת לסייע ליותר ויותר ילדים חולי סרטן".



עמותת "גדולים מהחיים" הוקמה בשנת 2,000 כארגון ללא כוונת רווח על ידי הורים לילדים חולי סרטן, ומטרתו שיפור באיכות חייהם של הילדים ומשפחותיהם, ללא הבדלי מין, דת ולאום