בחודש שעבר הפגינו סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב בשל הכוונה של ועד עובדי הסוכנות היהודית ויזמים נוספים להרוס את מבנה מעונות מילמן כדי לבנות במקום פרויקט נדל"ן, היום (שלישי) הם יצאו להפגין בשנית, משום שתורמים וחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, ביקרו בבית התפוצות שבאוניברסיטה במסגרת אירועי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית. לאחר ההפגנה הוחלט על פתיחת משא ומתן חדש של נציגי הסוכנות היהודית עם נציגי הסטודנטים.



עוד לפני הביקור אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הודיעה כי לא תאפשר את כניסת אנשי הסוכנות היהודית לתחומי האוניברסיטה: "ביד אחת הסוכנות מדברת על ערכים וציונות וביד השנייה היא אחראית לאחת מקומבינות הנדל"ן המכוערות שקרו בישראל בשנים האחרונות. בשורה התחתונה, כסף שנתרם כיום לסוכנות לכאורה למען פרויקט ציוני, עלול להגיע בעוד שנים לא רבות לפרויקט נדל"ן דורסני אשר יעשיר את קופת עובדי הסוכנות – בדיוק כפי שקרה במילמן ועשוי לקרות בברודצקי".



"לא נזוז במילימטר מדרישותינו"


יושבת ראש אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, שי צ'רני, התייחסה להפגנה ואמרה כי  "במשך חודשים ניסינו להידבר ולהיפגש הן עם נציגי הסוכנות והן עם נציגי ועד העובדים, כמו גם עם גורמי הממשל הרלבנטים. כנראה שרק אם צועקים או הולכים לגורמי אכיפת החוק כפי שעשינו, יש מי שנותן את תשומת הלב למאות הסטודנטים שעלולים להיזרק לרחוב. אנחנו לא נזוז במילימטר מדרישותינו ואם צריך נמשיך במאבק בכל כלי חוקי העומד בפנינו".



בעקבות ההפגנה סיכמו כאמור, נציגי הסטודנטים ונציגי חבר הנאמנים על תחילתו של משא ומתן והליך גישור מול היזמים של פרויקט הנדל"ן המיועד בבית מילמן וחברת מועצת עיריית תל אביב-יפו וחברת חבר הנאמנים של הסוכנות מיטל להבי אף יצאה לשוחח עם המפגינים והצהירה כי תפעל לגשר בין הסטודנטים לבין נציגי היזמים כדי שהסטודנטים לא יפגעו.



כזכור, מבנה המעונות הועבר על ידי המדינה לסוכנות שהעבירה אותו ללא תמורה לוועד העובדים כדי לכסות חובות לקרן הפנסיה של הארגון. כעת קרן הפנסיה של הארגון ויזם נוסף מתכננים לשלש את זכויות הבנייה תוך חיסול בפועל של המעונות, המשמשים למטרה ציבורית מזה עשרות שנים. אגודת הסטודנטים באוניברסיטה פנתה לשר האוצר משה כחלון, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמבקר המדינה יוסף שפירא. היועמ"ש ומבקר המדינה השיבו כי הם בוחנים את דרישת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א לחקור את הדברים, אך טרם התקבלה החלטה בעניין מצד הגורמים.