שיתוף פעולה שנרקם בין עמותת "לקט ישראל", העוסקת זה 14 שנה בהצלת מזון למען הזקוקים לו, ובין עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה" לצמצום פליטת גזי החממה, מבטיח מהפכה במלחמה על הצלת 340 טונות מזון שאינו ראוי למאכל מדי שנה בשנתה.



שי דברוף, סמנכ"ל הלוגיסטיקה ב"לקט ישראל" ("בנק המזון הלאומי"), מספר: "לאורך כל שנות קיומו של הארגון הצענו לגורמים שונים לאסוף מאיתנו את הזבל האורגני, שש עד שבע טונות בשבוע, וכמה פעמים אכן הגיעו אלינו נציגי גני חיות, בעלי רפתות ולולים וכדומה, שאספו מזון בעבור החיות. עם זאת, שום גורם לא התמיד באיסוף הזבל האורגני, ודאי שלא בכמות שאנו מייצרים. בצר לנו אנו נאלצים להטמין את הזבל מדי שבוע, ומשמעות הדבר היא עלויות כספיות וסביבתיות".



כעת הבעיה עומדת לפני פתרון בזכות שיתוף הפעולה בין שתי העמותות. הדס תדמור, האחראית לתחום הפסולת ב"יוזמת האנרגיה הטובה", מסבירה: "מטרת החיבור בינינו היא לחסוך את עלויות ההטמנה הסביבתיות והכלכליות. ידוע לנו כי אחת מן ההוצאות הכבדות של המשקים היא ההוצאה על מזון לבהמות. מנגד יש גופים כמו 'לקט ישראל', שלהם כמויות זבל אורגני גדולות. אנחנו יודעים לחבר ביניהם".



בימים אלה החלו שני הגופים בהעברת הזבל האורגני למשקי בקר למרעה באזור השרון, שם רועה העדר בחופשיות. כיום מצילים ב"יוזמת האנרגיה הטובה" 528 טונות זבל אורגני בשנה, אך כעת תגדל הכמות ב־40%. נוסף על זה יחסוך הארגון עשרות אלפי שקלים בשנה על הטמנה, והם ינותבו להצלת מזון למען נזקקים.