שוטר יס"מ שתועד מכה נהג משאית פלסטיני במזרח ירושלים, שוחרר הערב (חמישי) למעצר בית. זאת לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עכבה לחקירה את השוטר מירושלים, שנחקר משעות בחשד לתקיפה נהג באזור ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים. על פי החשד, בסביבות השעה שבע בבוקר ראה השוטר את נהג המשאית, אשר לפני שלושה ימים התנגש ברכבו. בשלב זה הוא ניגש אליו ופתח עמו בשיחה, שבמהלכה גם ביקש ממנו פרטים מזהים. לאחר מכן נגח החשוד בפניו, והחל לבעוט ולחבוט בו בחלקים שונים בגופו. האירוע צולם על ידי אדם נוסף, שככל הנראה הוכה גם הוא על ידי אותו שוטר.  



בתוך כך, מתברר כי לפני כארבע שנים הוגשה כנגד אותו שוטר תלונה במח"ש בגין חשד לאירוע תקיפת אזרח, אולם החקירה לא התגבשה לכדי הגשת כתב אישום והתיק בעניינו נסגר. במח"ש אישרו את הפרטים: "לפני כמה שנים הוגשה תלונה נגד השוטר. התיק נסגר לאחר שלא נמצאו ראיות מספקות כדי לבסס את האשמה כמתחייב בהליך פלילי. בעקבות הראיות שנאספו בתיק הנוכחי תישקל פתיחת התיק הקודם לצורך חידוש החקירה. נדגיש כי באירוע הקודם התקיפה לכאורה לא הייתה כלפי בן מיעוטים".



קללות ומכות



תיעוד: שוטר נוגח בפלסטיני במזרח ירושלים

כאמור האירוע האחרון תועד בסרטון בו נראה השוטר תוך כדי דין ודברים בינו לבין לנהג המשאית, כשהוא בועט באחרון והולם בפניו ובראשו באמצעות ידו. במהלך האירוע אמר הנהג לשוטר כי הוא ישלם על מעשיו, מה שהעלה את חמתו של האחרון, שפתח באמירות קשות כנגדו: "מה אתה אומר, בן שרמוטה". למראה האלימות הגיעו למקום מספר תושבים פלסטינים והשוטר החליט לחבוט גם בחלק מהם כשהוא מקלל אותם: "אם לא תזוזו מכאן אני אזיין את כולכם".



מספר שעות לאחר האירוע החליטו במשטרה להוציא את השוטר לחופשה כפויה ובכוונתה לבחון את המשך שירותו בה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב לאירוע: "התנהגות השוטר חמורה וראויה לכל גנאי. נכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מיידית את השוטר"