בעקבות המתקת עונשו של אלכסנדר בלקמן, "אלאור אזריה הבריטי" שירה למוות במחבל טאליבן בשנת 2011, שוחחו ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM עם עו"ד אילן כץ פרקליטו לשעבר של אזריה על ההשוואה בין שני המקרים. עורך הדין, שכזכור, התפטר מתפקידו לאחר שהוחלט על ידי עורך הדין החדש, יורם שפטל, להגיש ערעור, ניסה להסביר את ההבדל בין התיקים: "אין ספק שיש הבדל", אמר עו"ד כץ, דבר ראשון אלכסנדר יושב, נכון להיום, בסביבות ארבע שנים בכלא. דבר שני, אלכסנדר יושב על הרשעה ברצח ולא הרשעה בהריגה.



"בהקשר של אלאור אני לא רוצה להתייחס. אני רק אומר שהנסיבות במקרה שלו היו הרבה יותר ברורות. הטענה המרכזית של ההגנה הייתה תחושת הסכנה שחש בעקבות הסכין והחשש למטען. במקרה של אלכסנדר אין ספק שלא הייתה שום סכנה באופן חד משמעי. יותר מזה, האמירות הנחרצות של סמל בלקמן תועדו במצלמת קסדה, הוקלטו בווידיאו וגם בקול. העובדות היו ברורות לחלוטין".



לאחר פרישתם של עורכי הדין בסרגליק וכץ מצוות ההגנה של אלאור אזריה, עורך הדין שנותר להגן עליו, יורם שפטל, תקף את השניים וטעו 'שברחו מהמערכה'. עו"ד כץ התייחס לנוש בכעס: "אני לא יורד כל כך נמוך, רק אעמיד את העובדות על דיוקן. 'הבריחה' המתוארת של עורכי הדין על ידי עורך הדין המכובד שפטל עלתה לראשונה במסיבת העיתונאים שהוא עשה, ערב הגשת הערעור. הרבה לפני שאנחנו התראיינו, כך 'שלמען הדורות הבאים בישראל' לא אנחנו התחלנו, כמו שהילדים אומרים".



על הגשת הערעור של משפחת אזריה אמר: "אנחנו לא פתחנו שום דלת ולא סגרנו שום דלת. אנחנו נשכרנו לייצג את אלאור אזריה. עשינו את זה לפי מיטב שיפוטנו המקצועי ושיפוטנו המצפוני. כשהגיעה נקודת ההכרעה האם להגיש ערעור או לא סברנו שאפשר להגיע לתוצאות טובות גם בלי ערעור. זאת הייתה עמדתנו, הבאנו אותה בפני המשפחה ובסופו של יום הוחלט להגיש ערעור ואנחנו לא היינו שם".