שני הילדים הבדואים, עומר אסמעיל (8) ומחמוד מוחמד אבו קוידר (10) מהכפר הבלתי מוכר א-זרנוק בנגב, שאתמול נהרגו לאחר ששיחקו עם נפל תחמושת.  הובאו אחר הצהריים (רביעי) לקבורה בבית הקברות של הכפר. אלפים השתתפו בהלוויה, והמשפחה הפנתה אצבע מאשימה כלפי צה"ל, שלטענתם "אינו  דואג לפנות את האמל"ח לאחר אימוני הצבא בשטח הכפרים הבדואים, מה שגרם לכמה אסונות בשנים האחרונות".

מוחמד אבו קוידר, אביו של אחד הילדים, סיפר: "הם יצאו לאסוף בקבוקים למחזור, כדי לחסוך לדמי כיס, וכנראה שמצאו את האמל"ח הזה, וכאשר שיחקו בו והתפוצץ בהם". בן משפחה אחר סיפר, כי "המראה של השניים היה מזעזע, לאחר שהנפל התפוצץ בהם. על צה"ל להימנע מאימונים באזור הכפרים".
במקביל, בתנועת "רגבים" טענו, כי הכפר הבדואי א-זרנוק בו נהרגו שני ילדים באופן טרגי לאחר ששיחקו בתחמושת – רחוק יותר מ-10 קילומטרים משטחי האש הפעילים. "זוהי תוצאה מזעזעת לאי הטיפול במכת גניבות התחמושת, עליה התרענו במשך שנים", טענו בתנועת ההתיישבות. "רגבים" קראה לרשויות החוק לנקוט בפעולה מידית שתמנע את "גניבת התחמושת משטחי האש של צה"ל על ידי עבריינים, כדי למנוע טרגדיות כאלו בעתיד". 

עמיחי יוגב, מנהל הפעילות של תנועת רגבים באיזור הדרום אומר, כי "במשך שנים אנחנו מנטרים אירועים בהם מגיעים עבריינים כדי לגנוב אמצעי לחימה וברזל מבסיסי צה"ל ושטחי האש בנגב. זו תופעה שתועדה וזכתה לפרסום רב, אך לא קיבלה טיפול הולם. הזהרנו שוב ושוב את הרשויות במטרה למנוע את הטרגדיה לה היינו עדים אתמול. ברור לחלוטין שהתחמושת לא הושארה במקום על ידי חיילי צה"ל. דווקא עכשיו, יחד עם הצער על גדיעת חייהם של שני ילדים צעירים, אני מקווה שתינקט סוף סוף פעולה שתמנע בעתיד מקרי מוות ופציעות מיותרות". 
"הכפר א-זרנוק עצמו, בו התגוררו שני קרבנות האסון, נבנה באופן בלתי חוקי על קרקע יהודית פרטית, שהעתירה שהגישה רגבים על מנת לפנותו לעיר רהט, נדחתה על ידי בית המשפט העליון", הוסיף יוגב. "שבט אבו קווידר מבקש לעבור לרהט מזה כשני עשורים, והמדינה אף חתמה עימם על חוזה בשנת 1998, אך בכל הפעם המתווה נתקע מסיבות שונות, כעת בגלל התנגדותו הנחרצת של ראש עיריית רהט שמסרב לקלוט אותם בעיר. אם בני השבט היו גרים ברהט, בה יש תשתיות ראויות, שירותי חינוך ומערכת אכיפת חוק - סביר להניח שהילדים היו משחקים במגרש המשחקים, ולא היו מגיעים למצב בו הם מתעסקים בחומרי נפץ".