שיפור ניכר במצבה של הפעוטה בת השנתיים שנחשפה לחומר הדברה זרחני ומאושפזת בבית החולים זיו בצפת. לאחר שהרופאים העירו את הפעוטה אתמול, היום (חמישי) היא כבר מתקשרת עם הוריה ועם הצוות הרפואי, והצליחה לרוץ לזרועות אביה. הפעוטה צפוייה להישאר לבדיקות נוספות במחלקת טיפול נמרץ ילדים, ומחר כנראה תעבור למחלקת הילדים.


הוריה של הפעוטה שנחשפה לחומר הדברה

צופית בנימין, אמה של הפעוטה אמרה לאחר היוודע על השיפור במצבה כי זה "יכול לקרות בכל בית, לכל אמא לכל אבא ולכל סבתא". היא הודתה לבורא עולם: "תודה שהחזרת לי את הבת שלי, זה נס גדול היא נלחמה על החיים שלה".



כזכור, בתחילת השבוע הובאה לפנות בוקר לחדר המיון על ידי הוריה, תינוקת בת שנתיים מהגליל העליון, הסובלת מהרעלת זרחן אורגני חריפה כתוצאה של מגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד. התינוקת אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי.



פרופסור אנתוני לודר, מנהל המרכז לרפואת הילד במרכז הרפואי זיו בצפת מזהיר מפני אחסון חומרים מסוכנים בהישג ידם של פעוטות וילדים וקורא להימנע מהעברתם למכלי אחסון העלולים להטעות בדבר טיבם, כגון בקבוקים או כוסות. "פגיעות מחומרים אלו מתבטאות בצריבה קשה של העיניים והעור, או בכוויות פנימיות כתוצאה משתיית החומרים המסוכנים, אך הסכנה החמורה ביותר שהם טומנים נשקפת למערכת הנשימה", אומר פרופ' לודר.



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 17 ילדים כתוצאה מהרעלה, כמעט מחצית מהנפגעים הינם תינוקות ופעוטות/ כ-70% ממקרי התמותה אירעו בבית ובחצר הבית.