אחרי ששוחררו ארבעת הצעירים החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה למעצר בית, וזאת בעקבות הקשיים לתקשר עם הנערה המתלוננת בשל מצבה הנפשי הקשה, היא הצליחה להתעשת ובחמישי ושישי שעבר מסרה עדות והתעמתה עם כל אחד מארבעת החשודים. כזכור, בפרקליטות התעקשו לקיים את העימות בין הנערה לצעירים וזאת כתנאי הכרחי לבחון הגשת כתב אישום נגדם. במשטרה סירבו בתחילה לקיים את העימות בטענה שמצבה הנפשי הקשה עלול לפגום בעדותה ולגרום לה נזק נוסף מעבר לאירוע שחוותה על גופה.
גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו בתחילת החקירה כי "אין טעם ללחוץ עליה לעימות מול חשודים שפגעו בה מינית בצורה גסה. בסביבתה חששו כי גביית עדות ממנה בימים שבהם היא נתמכת על ידי גורמי רווחה תהיה בבחינת אונס שני".

סנגוריהם של החשודים המשיכו להכחיש בשמם את החשדות שיוחסו להם וסיפרו כי יחסי המין קוימו בהסכמתה המלאה של המתלוננת. שלושה מהם אישרו את המגע איתה אך טענו כי היו אלה יחסים מותרים ואילו העצור הרביעי סיפר כי התבקש להגיע למקום למסיבה שם שהה דקות ספורות, ועזב כשהוא אינו יודע מה התרחש בזירה. אותו צעיר נחשד גם בעבירות בניסיון שיבוש.
 
לאור העובדה שהתיק היה בקיפאון מסוים עצם העדות שמסרה הקטינה הובילה להתפתחות משמעותי שכן לטענת גורמים המעורים בפרטים עדותה מהימנה, רציפה והיא תואמת לראיות הפורנזיות והנסיבתיות שנאספו עד כה.

כזכור, במהלך חג פסח השני עצרה המשטרה שלושה צעירים, האחד בן 22 מהרצליה, ושניים נוספים, בני 20 מהדרום בחשד שהיו מעורבים באונס קבוצתי של נערה בהרצליה. על פי החשד הכירה הנאנסת את אחד החשודים, תושב הרצליה, ובהסכמה הגיעה עמו לביתו. אלא, שלאחר זמן קצר הבחינה כי הם לא לבד וכי בבית המתינו להם גם שניים מחבריו, תושבי הדרום, אשר אנסו אותה בזה אחר זה במשך שעות ארוכות, חרף התנגדותה. בתחילה סירבה הצעירה להתלונן אולם לאחר שהשוטרים הבהירו לה כי מתנהלת חקירה היא הסכימה להגיש תלונה ושטחה בפני החוקרים את שעבר עליה.