בתום קמפיין סוער ורצוף השמצות הדדיות, ולאחר שורה של עתירות וקלטות שערורייתיות שהודלפו, הלכו היום (שלישי) יותר מחצי מיליון חברי הסתדרות ברחבי הארץ כדי להכריע מי יעמוד בשנים הקרובות בראש ארגון העובדים. יושב ראש ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן מתמודד מול חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שאם תנצח - תהיה האישה הראשונה בתפקיד.

שני המועמדים מחזיקים בסקרים המנבאים את ניצחונם. ועדת הבחירות המרכזית אישרה את הצבתן של 2,123 קלפיות ברחבי הארץ. הקלפיות נפתחו אתמול בשעה חמש בבוקר ונסגרו בשעה עשר בלילה. איש מהמועמדים לא ביקש לדחות את ההצבעה בשל ביקור של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ,.


יחימוביץ' מצביעה בקלפי. צילום: טוויטר

כדי למנוע הפרות סדר ולמנוע ניסיונות להשפיע על תוצאות ההצבעה, הוצבו 900 סדרנים במקומות ההצבעה ברחבי הארץ. ספירת הקולות תיעשה במרוכז בגני התערוכה בתל אביב כשהתוצאות הסופיות צפויות להתפרסם רק לקראת יום חמישי.

מוועדת הבחירות המרכזית של הארגון נמסר כי בבחירות 
השתתפו היום כ-244,050 בעלי ובעלות זכות בחירה, כאשר שיעור ההצבעה הסופי עמד על 45.66%. מדובר בעליה של כ-5.5% לעומת בחירות 2012, אז נתון ההצבעה הסופי עמד על כ-40%. 

אבי ניסנקורן מצביע בקלפי. צילום: אבשלום ששוני


חברת הכנסת יחימוביץ' פרסמה במשך היום בעמוד הפייסבוק שלה פוסט בו האשימה את אנשי ניסנקורן בניסיונות לזיוף הבחירות. "חייבת אתכם עכשיו כדי להשלים את המהפך. יש דרמה אדירה בכל הדיווחים מהשטח וזה מכניס את הצד השני לפאניקה. יש לנו יותר ממאה עדויות על נסיונות חמורים לגנוב את הבחירות, ולמנוע מכם הכרעה דמוקרטית. אבל זה בידיים שלכם. המהפך בפתח. לכו להצביע", כתבה המועמדת לראשות ההסתדרות.