נתיב הנסיעה השלישי בכביש 1, העובר ממוצא לשער הגיא, ייפתח ביום ראשון לתנועת כלי רכב, כאשר מהירות הנסיעה המותרת במקטע זה תועלה מ-100 ל-110 קמ"ש. פתיחת הנתיב השלישי תיעשה כחצי שנה לאחר פתיחת מנהרות הראל, שמאז פתיחתה רק שני נתיבים היו מאושרים לנסיעת כלי רכב ולעתים לכל אורך המקטע, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר, נוצרו עומסי תנועה כבדים לאורך כביש 1.



פתיחת הנתיב אמורה להביא לשחרור "צוואר הבקבוק" בכביש 1, בין מוצא לשער הגיא ותעשה בהדרגה. החל מיום חמישי בבוקר ייפתחו לתנועה שלושה נתיבים של קטע הדרך המקביל, בין שער הגיא למוצא ובראשון ייפתח הנתיב השלישי בין מוצא לשער הגיא בכביש 1.



על העלאת מהירות הנסיעה בקטעי הכביש החדשים סיכם שר התחבורה ישראל כ"ץ עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ והפקח על התעבורה במשרדו, מאיר חן. עם זאת, העלאת מהירות הנסיעה לא תכלול את מנהרת הראל.



בחברת נתיבי ישראל מעריכים שפתיחת הנתיב השלישי צפויה לאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה, והחלו בתוך כך לרבד קטעים בכביש 1, בין שער הגיא למוצא, בשכבת אספלט נוספת, במטרה לאפשר נסיעה נוחה ובטוחה יותר. ריבוד הכביש צפוי להסתיים בתוך כחודש וחצי. במקביל, יושלמו העבודות להקמת הרמפות הפנימיות של הכביש וגינון בצידיו.