רב המלמד בבית ספר יסודי בעפולה חשוד בפגיעה מינית בשתיים מתלמידותיו, כך דווח הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל. התלמידות נאלצות לפגוש במורה מדי יום במוסד החינוכי.



לפי הדיווח בחודש מרץ בשנה שעברה התקבלו תלונות כי הרב החשוד פגע מינית בילדות במוסד החינוכי בו הוא מלמד. בעקבות התלונות נפתחה חקירה, בית הספר עודכן והרב הושעה לחודש ימים. אולם לאחר מכן איש החינוך שב ללמד ולדברי הוריה של אחת התלמידות שהתלוננו על הרב הוא נכנס לכיתתה מפעם לפעם.



ההורים טענו כי בתם מטופלת נפשית בעקבות האירוע ונוכחותו של הרב בבית הספר נותנת את אותותיה ומשפיעה לרעה על הבת. הורים נוספים שואלים כיצד ייתכן שהרב ממשיך ללמד בבית הספר למרות החשדות נגדו.



עוד דווח כי השבוע נודע שהתיק נסגר מחוסר ראיות זאת על אף התלונות כי הרב הושיב על ברכיו את התלמידות. מהנציבות נמסר שהומלץ להעמיד את הרב לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת וממשרד החינוך נמסר כי ממתינים להחלטת הנציבות.



מעשים מגונים תלמידות כיתה ב'



חשיפת המקרה היום מצטרפות לשורה של מקרים בהם חשודים אנשי חינוך בפגיעה מינית ובביצוע מעשים מגונים בקטינים שהיו תחת חסותם. לפני כשבועיים נחשף כי שאול שמאי, תושב ראשון בן 49 הוא המורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. על פי החשד המורה נגע במהלך השיעורים במספר תלמידות כיתה ב' באופן שאינו ראוי.



המורה שנחשד בפדופיליה שאול שמאי. צילום: אבשלום ששוני
המורה שנחשד בפדופיליה שאול שמאי. צילום: אבשלום ששוני



עורך דינו של החשוד, עו"ד שי רודה, אמר עם פרסום שמו של החשוד: "מרשי ממשיך להכחיש את החשדות נגדו בעניין ביצוע עבירות פליליות וטוען כי נגע באותן תלמידות במסגרת 'מעשים אבהיים'". לדבריו, לא ביצע את המעשים בסתר אלא מול תלמידים ותלמידות נוספים בכיתה, כך שלא היה לו מה להסתיר ובוודאי לא הייתה לו כוונה פלילית, לטענתו.



עו"ד רודה כפר בטענה שיש קשר בין האירוע שבו הורשע אותו מורה לפני כחודש בביצוע מעשים מגונים בקטינה מתחת לגיל 14, אותה לימד שיעורים פרטיים, וטען: "המעשים האמורים אינם דומים למעשים שבגינם הורשע מרשי בפרשה הקודמת. אני מקווה ומאמין שככל שהחקירה תתקדם תתברר התמונה והוא יימצא נקי".