לראשונה מאז משבר המרמרה ב-2010, שהוביל להידרדרות ביחסי ישראל וטורקיה, עד לחידוש היחסים לאחרונה, ביקרו היום (רביעי) במשכן הכנסת שני חברי פרלמנט מטורקיה כאורחיו של ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני, יו"ר השדולה לקידום פיתרון הסכסוך הישראלי ערבי. השניים,גב' איילין נאזליאקה ומר מוראט סנגול, הגיעו למשכן ביחד עם קבוצת פרלמנטרים ממדינות שונות לכנס בנושא תפקיד הפרלמנטים בתהליכי שלום. 

ח"כ בר אמר לפרלמרנטרים האורחים כי הפיתרון היחיד לסכסוך הישראלי ערבי הוא פיתרון שתי המדינות. הוא ציין כי רוב הציבור הישראלי והפלסטיני תומך בפיתרון זה ושיש לשאוף לקדמו גם ברמה הבינלאומית והאזורית.

ח"כ חילק בר. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ חילק בר. צילום: מרק ישראל סלם
בדבריו פנה ח״כ בר לחברי הפרלמנט מטורקיה שהגיעו לכנס בכנסת, גב' איילין נאזליאקה ומר מוראט סנגול, וביקש לברכם באופן מיוחד על השתתפותם בכנס זה בישראל, וציין את חשיבות תמיכת מדינות האיזור בפיתרון הסכסוך. 

הקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות. חברי הפרלמנט מטורקיה נשאו דברים בכנס ואחד מהם, מוראט סנגול, שהוא גם מזכ"ל הקרן הדמוקרטית הטורקית,אף הקריא בטורקית שיר למען השלום.
בשנת 2010 חלה הידרדרות דרמטית ביחסי ישראל טורקיה בעקבות משט המרמרה לעזה. בעקבות אירועי המשט לעזה. טורקיה החזירה את שגרירה מתל אביב לאנקרה.
המשבר הסתיים רק בשנה שעברה בעקבות  הסכם פיוס בין שתי המדינות. בחודש בדצמבר 2016 הגיש השגריר הטורקי כמאל אוקם, את כתב האמנתו לנשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין.