בישוב הבדואי ביר הדאג' בנגב, נחנכה השבוע, תחנת הזנקה של מגן דוד אדום, שהוקמה באמצעות הארגון ובמימון הקרן לידידות. לתחנה נרכשו שני אמבולנסים והוכשרו חמישה עשר תושבים מקומיים המכירים היטב את השטח, במקצועות רפואת החירום. החל מיום שלישי השבוע התחילו הפארמדיקים להעניק שרות מציל חיים לתושבי הישוב המרוחק.



הרב יחיאל אקשטיין שסייר בפזורה הבדואית הזדעזע ופנה לממשלת ישראל בדרישה לטיפול מידי באוכלוסייה המקומית. "התקשורת עוסקת בשבוע האחרון בחשמל בעזה. האם יהיו לתושבים שם 4 שעות ביום או שעתיים. אני שואל איך יכול להיות שכל כך הרבה ישראלים חיים בלי חשמל בכלל וזה לא מזיז לאף אחד. זה כולל אלפי אזרחים ששירתו בצה"ל ועכשיו חיים בלי חשמל ומים".



הסתובבתי בכפר ובאיזור ואני חייב לומר לכם שאני מזועזע. לא חלילה מהאנשים אלא מתנאי החיים. אני לא מבין איך בישראל בשנת 2017 יכולים כל כך הרבה אנשים לחיות עם תשתיות הדומות למדינות הנחשלות ביותר באפריקה. ההזנחה והאפליה של המגזר הערבי הם פצצה חברתית מתקתקת!"



הקרן לידידות השקיעה כחצי מיליון שקלים במימון הפעלת השני אמבולנסים והכשרת החובשים כמתנדבי מד"א בישובים הבלתי מוכרים. איברהים אלהואשלה ראש מועצת נווה מדבר, סיפר על חיוניות האמבולנסים "אנחנו רחוקים מכל מרכז רפואי ומשאר הישובים ועכשיו אפשר להגיד שאנחנו ניתן טיפול ראוי לכל התושבים שלנו ".



יהודה שושן, מנהל מרחב דרום במד"א הסביר כי להיווסדות תחנת ההזנקה תהיה השפעה ארוך טווח על תושבי האזור בכל הגילאים. "כשמד"א פותחים נקודה מיד מצטרפים לא רק שירותי הרפואה הדחופה של מד"א אלא גם עשייה של התנדבות לבוגרים ונמשיך לגייס בני נוער".



טקס פתיחת תחנת ההזנקה התקיים בתום צום הרמדאן והרב אקשטיין בירך את הנוכחים אך גם הביע מורת רוח מגרירת הרגליים של ממשלת ישראל בכל הקשור להשקעה במגזר הערבי בישראל. "לפני שנתיים הכריזה הממשלה על השקעה של 15 מיליארד שקלים במגזר הערבי. לכאורה מדובר בסכום מרשים וצעד חשוב ביותר אבל מעבר להכרזות עדיין לא רואים מספיק שינוי בשטח. על מנת שיהיה שינוי אמתי חייבת להיות אוירה של אמון ורצון טוב בין הממשלה ואזרחי ישראל הערבים. לצערי זה לא קיים כרגע".