לעתים נדמה שבני הנוער כיום חושבים יותר על סביבתם הקרובה ועל הרווח האישי בכל סיטואציה, אולם לפי סקר חדש, שנערך בהשתתפות כ־793 משתתפים בגילי 12־18, מרבית בני הנוער רוצים לעסוק במקצועות שבהם הנתינה היא מעל הכל.



בסקר, העוסק בנושא מקצועות העתיד, נשאלו בני הנוער באילו שלושה תחומים ירצו לעסוק בעתיד. את הסקר ערכה חברת הפרסום והתוכן לצעירים teenk לקראת פסטיבל Playcon, המאגד יוטיוברים ויוצרי תוכן, שיתקיים בסוף החודש במרכז הירידים בת”א.



מנתוני הסקר עולה כי מרבית בני הנוער רוצים להיות פסיכולוגים או רופאים. עוד עולה כי רק מעטים ציינו שירצו לעסוק בתחומי התיירות והחקלאות, שחוו משברים בשנים האחרונות.



על פי נתוני הסקר, אפשר לראות כי 34.63% מבני הנוער סימנו שירצו לעסוק בתחום הפסיכולוגיה, 31.83% בחרו ברפואה, 31.34% בעיצוב, 27.68% בתחום הניהול, 23.41% באומנות. נתון מפתיע הוא שרק כחמישית (22.2%) מבני הנוער בחרו בתחום המחשבים, הצובר פופולריות בקרב סטודנטים בשל השכר הגבוה שבצדו. עוד עולה כי 19.76% מהנשאלים בחרו בשיווק ופרסום, 18.9% במשפטים, 16.1% בחינוך, 12.44% בכלכלה והרחק מאחור - 7% בחרו בתחום התיירות ו־2.68% בתחום החקלאות.



כשנשאלו המשתתפים אם היו שוקלים להיות יוטיוברים עם שכר גבוה, יותר ממחצית (56.87%) השיבו שלא, וכשנשאלו אם ישקלו להיות גיימרים ולהרוויח שכר גבוה, רק רבע מהנשאלים השיבו בחיוב. יניב ויצמן, מנכ”ל teenk, התייחס לממצאי הסקר ואמר: “כל שנה אנחנו רואים גידול במספר המקצועות החדשים. מה שמדהים הוא לראות את ההבנה של בני הנוער במה רווחי ונכון להם גם ברמה האישיותית”.