דיון בנושא הצעת חוק מסגרות המשך יום לימודים (צהרונים), התקיים היום (שלישי) בוועדת החינוך בכנסת ובו הוחלט להחריג את הגנים הפרטיים מההצעה. מדובר בהצעה של ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר ועדת החינוך וח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, לפיה שר החינוך יוסמך לקבוע את המחיר המרבי לתשלום עבור צהרון ואת התנאים לפתיחת צהרון ולהפעלתו, בכפוף לאישור ועדת החינוך. ההצעה מרחיבה את הפיקוח, כך שיכלול את כל הצהרונים שמקבלים תמיכה כלשהי מהמדינה, גם אם אינם מופעלים ישירות על ידי הרשויות המקומיות.



לפני הדיון ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל טען כי במידה והגנים הפרטיים לא יוחרגו מהצעת החוק, הדבר "יגרום לגנים לפשיטת רגל ולסגירה" ויו"ר הארגון ד"ר שולמית ביסמנובסקי, אף שלחה הבוקר מכתב בנושא לשר הכלכלה ח"כ אלי כהן. ד"ר ביסמנובסקי אמרה לאחר הדיון כי "אנו שמחים שוועדת החינוך אפשרה לשר להחריג את הצהרונים הפרטיים מהחוק. התקצוב שמתקבל על ידי משרד החינוך בשעות הבוקר איננו משקף את העלות של הפעלת הגן בפועל שכן ההוצאות של הפעלת גן וצהרון פרטי גבוהות משמעותית מגן וצהרון עירוני וכוללות בין היתר, כוח אדם נוסף, מתוגבר ואיכותי. החרגת הגנים הפרטיים מהחוק מנעה את סגירתם של מאות גני ילדים שנכנסו לאחרונה למסלול של גן מוכר שאינו רשמי, המסובסד בשעות הבוקר בלבד. בזכות כך גם ההורים הרוויחו את האפשרות להמשיך לבחור בחירה חופשית, לאיזו מסגרת לשלוח את הבן או הבת שלהם".



מני פרח, בעל שני גנים פרטיים בחיפה, הסביר ל"מעריב-אונליין" מדוע לא ניתן להתייחס אל צהרוני העירייה והגנים הפרטיים באופן זהה: "צהרונים של גני עירייה יושבים בנכסים של המתנ"סים או נכסים קהילתיים שלא משלמים שכירות, ארנונה ואת התשלומים הנוספים כמו חשמל ומים כנראה הרשויות משלמות", אמר פרח. "אני משלם על הנכס שלי קרוב ל-14 אלף שקלים שכירות לפני מע"מ וארנונה עוד 4,000 שקלים לחודשיים. מי שמשגיח על הילדים אלה גננת ושתי סייעות, לא סטודנטיות או ילדות. כל הדברים האלה לא נלקחים בחשבון כשמתמחרים צהרון".