בוועידת "חינוך עכשיו" בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וגדעון סער, שר החינוך לשעבר, שהתקיימה הבוקר (שלישי) בקריה האקדמית אונו, התייחס סער לחשיבות נושא החינוך בסדר היום הישראלי. "כשהודעתי לפני קצת יותר מארבעה חודשים על חזרתי לזירה הציבורית החלטתי להציג סדר יום לחברה הישראלית, זה דבר שחסר בזירה הציבורית - להציג סדר יום לגבי כל אחד מתחומי המדיניות המרכזיים. הסיבה שבגללה החלטתי שהכנס הראשון יעסוק בתחום החינוך היא פשוטה - החינוך הוא הדבר הכי חשוב. לא שיניתי את ההשקפה הזו במאומה מאז שעזבתי את משרד החינוך לפני 4.5 שנים. החינוך הוא הביטחון האמיתי של כל פרט ופרט בחברה הישראלית".



עוד אמר סער כי "תמיד האמנתי שאיכות ההוראה היא המשתנה הכי חשוב בחינוך. כל שאר הדברים הם בסדרי גודל פחות חשובים וזה מה שעמד לנגד עיני כשהבאנו את תוכנית 'עוז לתמורה' ובאינספור צעדים אחרים. ברפורמות שהמערכת עברה בעשור האחרון הקמנו את קומת הבסיס אבל עכשיו צריך לבנות את כל הבניין, לא הגענו לתחנה הסופית והעניין הוא פשוט - כדי להצליח צריך להביא את הכוחות הטובים ביותר להוראה ולחינוך ולדעת להשאיר את הכוחות הטובים ביותר במערכת".



סער ציין כי במידה ויחזור כדבריו ל"עמדת השפעה", הוא ינסה לשנות דברים במערכת החינוך, ביניהם את מעמד המורה, עליו אמר כי "החברה הישראלית זקוקה למהפך שיהפוך את החינוך וההוראה למקצוע הכי יוקרתי והכי מבוקש בחברה הישראלית, לא יכול להיות יעד אחר. זה לא פשוט כי כשאנחנו מציבים יעד כזה אנחנו יודעים מה היו התהליכים החברתיים במשך עשרות שנים ברוב החברות המערביות ולא רק בישראל אבל צריך לעשות שינוי ענק".



נשיא המדינה התייחס בפתח דבריו לכך שעל בית הספר יש להשתנות בהתאם לחברה: "מהפכות המדע, המידע והטכנולוגיה שינו את פני החברה לבלי הכר ותפקידם של בתי הספר לא השתנה ושמעתי רבים ממנכ"לי משרד החינוך אומרים את הדברים האלה". עוד התייחס ריבלין להפרדה בין המגזרים השונים במערכת החינוך והעביר על כך ביקורת: "אנחנו צריכים לחנך את כל אותם האנשים אשר עתידים להיות כבר בעשורים הבאים המנהיגים שלנו. בתהליך החינוכי שמתקיים היום הם לא לומדים יחד ולא יודעים כמעט כלום אחד על השני מלבד מה שהם יודעים בתקשורת. זה לא סוד שמערכת החינוך מפוצלת לארבע מערכות שכמעט נפרדות הרמטית. אין לנו מושג מה המחיר של הפיצול החריף, כמה בדיוק זה עולה לנו".