במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בתופעת הירי והאלימות הפנימית בקרב עבריינים ובמגזר הערבי, לפנות בוקר (ראשון) בתום חקירה סמויה שארכה כשנה שלמה, במהלכה בלשי המשטרה הפעילו סוכן סמוי בקרב עבריינים ברחבי הארץ, ניתן האות ומבצע רחב של מעצר חשודים וחיפושים יצא לדרך. במסגרת המבצע נעצר גם העבריין מיכאל מור בביתו ברמת גן בחשד של ניהול ארגון פשע וסחר באמצעי לחימה.



במהלך הפעלת הסוכן, לאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים ביצע הסוכן מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד עבריינים משפיעים בתחומים אלה. במסגרת הפעלתו רכש הסוכן כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים וביניהם: 2 רובים מסוג קרל גוסטב, רובה M-16, תת מקלע מסוג MP5, אקדח תוצרת F.N, אקדח תוצרת ברטה ומשתיק קול, אקדח תוצרת גלוק, אקדח תוצרת סמית' ווסן ועוד 4 אקדחים מסוגים שונים. בנוסף נקנו גם סמים מסוכנים במספר עסקאות ובמשקל כולל של: כחצי קילו קוקאין ו-2.7 ק"ג מריחואנה.


מבצע סוכן

הנשק שנתפס. צילום: דוברות המשטרה




הסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה


כאמור, לפנות בוקר שלב החקירה הגלויה החל בביצוע מעצר חשודים בישובים: רמת גן, פתח תקוה, עפולה, מגדל העמק, נהריה, אום אל פאחם, שיבלי ואום אל גאנם. בנוסף נעצרו 7 עצורים המוחזקים בבתי הכלא של שירות בתי הסוהר. למעלה מ-250 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי פשטו על בתיהם של החשודים בסחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים.



33 חשודים נעצרו ובחיפושים נתפסו סמים מסוכנים מסוגים שונים ובכמויות שונות, כ-200,000  ש"ח במזומן ומספר כלי רכב וקטנועים ששימשו את הסוחרים במהלך העיסקאות השונות בשווי של מאות אלפי שקלים לצורך בקשת חילוט.



מהמשטרה נמסר כי "מאבקה הנחוש של משטרת ישראל בשת״פ עם רשויות האכיפה כנגד הפשיעה החמורה והאלימה, בדגש על תופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, סחר באמל״ח לסוגיו, סחר בסמים ואלימות במסגרת סכסוכים בין גורמים עברייניים - תופעות הפוגעות בראש ובראשונה בציבור הנורמטיבי, בכלל המגזרים ומסכנות באופן ממשי את שלום הציבור ובטחונו. מאבק זה הניב עד כה חשיפות משמעותיות וביסוס ראיות כנגד מאות עבריינים, הרחקתם מהחברה ופגיעה בתשתית הכלכלית המופקת מן הפשיעה ומאפשרת את המימון לפעילותם העבריינית".