פורום המכללות הטכנולוגיות, בראשות ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, פנה היום (שלישי) לשר האוצר משה כחלון, בבקשה שישקול שנית העברת 150 מיליון שקלים במסגרת תוכנית "נטו תעשייה", המיועדים לחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך. לטענת פורום המכללות, היושבות תחת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, יש להפנות את התקציב לטובת ההשכלה הטכנולוגית הסובלת ממילא מתקציב נמוך משמעותית.



"השקעה בפיתוח הון אנושי טכנולוגי היא ראויה וחשובה, אך יחד עם זאת, אין מדיניות אחידה וברורה בנושא. המכללות הטכנולוגיות הפועלות בפיקוח מה"ט, והמשויכות למשרד העבודה, מכשירות כ-90% מכוח האדם הטכנולוגי בישראל והן אלו אשר עונות לצורכי המשק. כידוע לכם, המכללות הטכנולוגיות שבמשרד העבודה פועלות בתנאים של תת תקצוב משווע. רק כשני שליש מן הסטודנטים במערכת מתוקצבים, ואלו שמתוקצבים זוכים לתקציב הנמוך מזה של ילד בגן ילדים כ-8,000 שקלים לסטודנט", נכתב במכתב.



עוד נכתב במכתב שחתומים עליו יעקב דור, מרכז הפורום ועידו חגאי, מרכז ועדת רפורמה בפורום, כי "לא ברור כיצד ממשלת ישראל, האמונה על תכלול פעולות ביצועיות וראייה מערכתית של כל צורכי המשק, דורשת מחד גיסא לצמצם את מספר המכללות הטכנולוגיות בכ-50% ומאידך משקיעה סכומי עתק בחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, אשר יעילותו והאפקטיביות של תרומת בוגריו למשק, מוטלים מאוד בספק בקרב מומחים בישראל. חשוב לציין שהחינוך הטכנולוגי של משרד החינוך בניגוד למשרד העבודה אינו מוביל להסמכות מקצועיות מה שמקטין משמעותית את פוטנציאל התעסוקה של בוגריו".



ממשרד האוצר נמסר: ועדה מקצועית בראשות מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד העבודה דנה בחודשים האחרונים בעניין גיבוש רפורמה מקיפה בתחום ההכשרה המקצועית טכנולוגית. לאחר קיום מספר רב של ישיבות תוך שמיעת כלל גורמי הציבור הרלבנטים, ובתוך כך מספר דיונים רק עם נציגי פורום המכללות, הוועדה נמצאת בשלב הסופי לפני הגשת דוח המלצות לשרים בעניין. לאור מצב דברים זה, הופתענו ממכתבם של פורום המכללות הטכנולוגיות שמעודכן היטב בהמלצות המסתמנות של הוועדה. כולנו תקווה שכל הגורמים, ובפרט פורום המכללות הטכנולוגיות, יירתמו למאמץ המשותף החשוב בנושא זה.