שופט בית המשפט השלום בחיפה הורה היום (רביעי) על הארכת מעצרן עד מחר של שתי החשודות בתקיפת האחות אתמול בבית החולים רמב"ם בעיר. עם זאת, השופט אסר על פרסום תמונותיהן של השתיים, קורל גל בת 18, החשודה בתקיפה, ולורן אלקסלסי, בת 28 החשודה באיומים. כזכור, אחות בת 46 הותקפה אתמול בבית החולים רמב"ם בחיפה על ידי מטופלת צעירה ועל ידי חברתה.



אירוע התקיפה החל כאשר אלקסלסי, חברתה של מאושפזת, ירקה, קיללה ואיימה באלימות על האחות. אנשי הביטחון שהוזעקו למקום הוציאו את המקללת מהמחלקה, אך אז הצעירה המאושפזת, גל, התנפלה על האחות והיכתה אותה באגרופים. האחות איבדה את הכרתה ופונתה למיון, שם היא טופלה כשהיא חבולה בפניה. התוקפת נעצרה על ידי שוטר בית החולים. 

המחאה בבית החולים רמב"ם

לאחת החשודות עבירות קודמות של רכוש, מרמה ואיומים. לחשודה השניה הרשעה מהעת האחרונה בעבירת תקיפה וחבלה של ממש ועבירות נוספות. בגין עבירות אלה יש נגדה מאסר על תנאי של חצי שנה. 

הצוות הרפואי בבית החולים רמב"ם ערך אסיפה היום במחאה על התקיפה. "באופן אקטיבי נעקוב אחר מה שקורה לאנשים האלה לאחר שהם משתחררים מהמעצר. העניין ימשיך", אמר נציג העובדים פרופ' יהודה אולמן באירוע. "העניין לציבור הוא רק כאשר זה קורה. אני חיפשתי  אם הרוצח של האחות כבר בא על עונשו. אין עדיין שום סימנים לכך. אז טחנות הצדק טוחנות לאט. כמה אגרופים זה לא מספיק חמור. זה לא מעניין את הציבור".
 
דוברת בית החולים "הדסה" הדר אלבוים מסרה כי: "אחיות ואחי בתי החולים של הדסה, ההנהלה וצוות העובדים מזועזעים ועצובים לנוכח אירוע האלימות הקשה שארע אמש בבית החולים רמב״ם בחיפה, במהלכו הותקפה אחות מהמחלקה הפנימית על ידי מטופלת ומשפחתה עד אובדן הכרה ואושפזה כשהיא חבולה בפניה. אנו בהדסה מגנים בכל תוקף אלימות מכל סוג וכנגד כל אדם, ובוודאי אלימות כנגד איש צוות רפואי אשר אהבת אדם, האכפתיות והחמלה הם בלב עשייתו". 

עו״ד יעד נווה, פרקליטה של גל אמר בתגובה: "הצעירה נמצאת באשפוז חמישה ימים אחרי שהייתה מאושפז במחלקת ילדים שלושה שבועות, לא נותנים לה תרופות ומתייחסים אליה בצורה לא יפה. יש סרטונים שהיא מאבדת לידי את ההכרה אולי עשר פעמים. אני לא יודע להגיד אם הייתה תקיפה מסיבה אחת כי החשודה מאבדת את ההכרה. החשודה השנייה אין כל קשר לאלימות, היא מוחשדת בעבירת איומים ובכך שהיא ירקה על האחות. התוקפת לא זוכרת במה מדובר".