הצגת הקרון של "הקו האדום" של הרכבת הקלה, שתחל לפעול בעוד כארבע שנים, הפכה לעימות בין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי לשר התחבורה, ישראל כץ.במהלך טקס השקת הקרון שערכה היום (רביעי) חברת נת"ע, דרש חולדאי לפעול להסדרת תחבורה ציבורית בתל אביב גם בשבתות וחגים ולפעול להבטחת הפעלת הרכבת הקלה שבעה ימים בשבוע.



"״לאחר הריון ארוך, בשנת 2021 אנו צפויים לחנוך את הפרויקט ונגזור את הסרט כשהרכבת כבר תסע. לא ניתן להפעיל פרוייקט בסדר גודל כזה מבלי למצוא את הדרך להפעיל אותו שבעה ימים בשבוע ולספק מענה מלא לתושבים גם בשבת", ציין חולדאי.



כץ הבהיר שההחלטה אודות ימי הפעלת הרכבת הקלה תתקבל לקראת סיום העבודות וטען מנגד, כי נעשים מאמצים להסדרת מוניות שירות בתל אביב בשבתות.


ביום שני משכו העותרים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת את עתירתם, זאת לאחר ששופטי בית המשפט העליון הציעו להם לעשות כן, מאחר והעותרים אינם מייצגים חברה כלשהי המעוניינת לפעול בשבת. עוד הם הודיעו, כי בכוונתם לבקש ממשרד התחבורה לשקול הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת. העתירה הוגשה על ידי אזרחים פרטיים, בשיתוף עם התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ועמותת חדו"ש.

בדיון בעתירה, המדינה הציגה את עמדתה כי במישור המשפטי הסדר מתן הרישיונות לנסיעה בשבת מבוסס על איסור עקרוני לתת רישיון. "האיסור מבוסס על הוראת המחוקק שלפיה על השר להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לתנועת כלי רכב בשבת", נטען. 

אף על פי ההחלטה, השופט ניל הנדל ציין בדיון כי "יש כאן פגיעה באוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי פחות טוב. זו שאלה שצריכים לדבר עליה. הרי במונית או ברכב פרטי מותר לנסוע בשבת וכן עובד מדינה שיש לו רכב שירות יכול לנסוע ברכב כזה בשבת".