בתחילת החודש נעצר העבריין הבכיר מנהריה מיכאל מור. כל זאת קרה אחרי שסוכן סמוי שפעל בקרב עבריינים במשך חצי שנה הפליל אותו ואת אנשיו בעבירות סמים ונשק. המטרה היתה לסלול את העמדתו של מור לדין באשמה של ניהול ארגון פשיעה, אבל ככל שחלף הזמן התברר כי המטרות לא ניתנות להשגה ואתמול הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירת אמל"ח בלבד.



כזכור בעבר נעצר מור פעמים רבות. גם הפעם הוא נעצר והראיה המרכזית שחיפשו היא להעמידו לדין באשמה של ניהול ארגון שפע, אבל לא מפתיע שבכתב האישום שהוגש אין סעיף אשמה שכל כך רצו בו בפרקליטות. מור המתגורר כעת ברמת גן, הוא תושב נהריה במקור. הוא נחשב לבכיר העבריינים של העיר מאז מעולם.



בכתב האישום שהוגש אתמול יוחסו למור עבירת אמל"ח, קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לעסקה אחרת בנשק וניסיון להחזקה בנשק. מלבד מור נעצרו גם ערן ואבי אסבן ששניים מבני משפחתם נרצחו בחודשים האחרונים. מעצרו של מור הוארך עד החלטה אחרת. הדיון הבא יתקיים אחרי סוכות, ואז יוחלט אם ייעצר עד תום ההליכים.



בכתב האישום נטען בין היתר כי מור אמר לשני הנאשמים האחרים שיש ברשותו מטעני חבלה אבל אין ברשותו נפצים. הוא הנחה את השניים להעביר לסוכן נשק אוטומטי ומטען חבלה וביקש כי הסוכן ידאג להעביר אליהם את הנפצים.



מהחקירה המשטרתית עלה כי במסגרת המאבקים בין ארגוני הפשיעה בצפון, שבראש אחד מהם עומד, כך על פי החשד, מור, אירעו לפני כמה שבועות תקריות אלימות בנהריה ובקריות. בין השאר הוצת עסק להחלפת כספים, הונחו מטעני חבלה והושלכו רימונים. באחד המקרים בקריית חיים התפוצץ מטען חבלה ברכבו של גבר הקשור לאחד הארגונים והוא נפצע קשה מאוד.



סנגורו של מור ציין כי "מכל ההרים והגבעות נשאר סעיף אישום אחד קטן, על נפץ שהסוכן המשטרתי נתן למור. לא ארגון פשיעה, סך הכל סעיף זניח. העיקר שהמשטרה יצאה בכותרות".