מאות אנשים הפגינו הערב (שני) בדרישה להכרה רשמית של המדינה בפרשת היעלמותם של ילדי תימן, בלקן והמזרח בשנותיה הראשונות של המדינה. במהלך ההפגנה אירעו הפרות סדר במקום, כשתחילה המפגינים זעקו: "איפה הילדים תפתחו את התיקים" בניסיון לחסום את צומת עזריאלי והשוטרים דחקו אותם בחזרה למתחם ההפגנה תוך אזהרה משימוש בכוח. המפגינים מדווחים כי פרצו לרחוב קפלן והם חוסמים אותו לתנועה בשני הכיוונים.



יו"ר עמר"ם, עמותת רוח המזרח הפועלת להכרה רשמית של המדינה בפרשת היעלמותם של ילדי תימן, בלקן והמזרח, שלומי חתוכה, אמר כי "בחרנו לקיים את ההפגנה במהלך עשרת ימי תשובה וימים ספורים לפני יום כיפור משום שמדינת ישראל חייבת לספק תשובות לאלפי משפחות יוצאות תימן, מזרח ובלקן אשר ילדיהם נלקחו ממשפחותיהם בחסות הממסד הישראלי". חתוכה הוסיף כי "מבחינתנו התהליך מתחיל בכך שהמדינה תכיר סוף סוף רשמית בפשע שבוצע ותתנצל בפני המשפחות על העוול הנוראי שנעשה להן. דרישה זו להכרה עכשיו ולאיחוד משפחות, בייחוד לנוכח הגילויים האחרונים וקוצר הזמן, היא לב ההפגנה והפעילות שלנו".



ח"כ נורית קורן (הליכוד), יו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן הגיעה גם היא להפגנה. "באתי לכאן הערב כדי לתמוך במשפחות הפרשה, אותן משפחות שנאבקות מזה שנים כדי לגלות את האמת ולדעת מה עלה בגורל יקיריהם. אני כואבת את כאבן ופועלת למענן ימים כלילות מתחילת כהונתי בכנסת. אני מודה לבני המשפחות שמחזקים את ידיי ותומכים בפעילות שאני מקדמת ללא לאות במסגרת הוועדה שבראשותי. זה מחמם את הלב וזו זכות גדולה עבורי".



עוד הוסיפה ח"כ קורן, כי "אין ספק שהגענו להישגים ועברנו כברת דרך, אך צפויה עוד עבודה רבה לפנינו שבסופה המדינה תיקח אחריות, יקבע יום ציון מיוחד לפרשה שתלמד במערכת החינוך ונזכה להכרה ממסדית מלאה".


תמיכה סמלית והיסטורית קיבלה ההפגנה מיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שבשנים המדוברות גלגולה הקודם, מפא"י, הנהיגה את הממשל והממסד הישראלי. גבאי אמר היום: "אני תומך בדרישה להכיר בחטיפת הילדים. ניסיתי לדמיין מה עובר על אבא או אמא שמתדפקים על הדלתות במשך עשרות שנים לשכנע שאכן חטפו להם ילד. מה עוצמת התסכול והאם בשלב מסוים חלקם כבר הפסיקו להאמין שיצליחו לשכנע? האם הילדים האחרים שלהם האמינו?".



יו"ר העבודה הוסיף: "יש מספיק עדויות והחלטות של ועדות בכדי שהמדינה תכיר רשמית בתופעה הבלתי נתפשת הזאת. תפקידנו כמנהיגי ציבור הוא לוודא שהכעס לא ישמש פוליטיקאים ציניים לצורך העמקת הקרעים בחברה הישראלית, מזה יש לנו מספיק. בנושא הזה אין ימין ושמאל, רק צדק ואי צדק, ואנחנו צריכים לבחור באיזה צד אנחנו. הלב של כולנו צריך להיות עם המשפחות הגיבורות שנאבקות עשרות שנים כדי להגיע לחקר האמת. עד שזה יקרה אנחנו צריכים להתייצב לצדן בסולידריות, לחזק ולחבק אותן. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורן ועבור עצמנו כחברה השואפת לצדק".