יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, חשף היום (רביעי) בפוסט תגובה לכתב החרדי, אברהם האס מאתר "כל הזמן", כי למרות מה שהיה מוכר עד היום כי בילה את שירותו הצבאי בעיתון 'במחנה' הוא החל בשירות קרבי בטירונות נ"מ. הסיבה שלא המשיך לקריירה צבאית מפוארת הייתה התקף אסטמה שגרם להורדת הפרופיל שלו ל-45.



התגובה של לפיד הגיעה בעקבות פוסט שפרסם האס עם קישור לטור שכתב ובו נאמר כי "העתירה נגד תיקון החוק (חוק הגיוס) בממשלה האחרונה הוגשה ע"י יאיר לפיד. זה שבעברו היה מתאגרף וזה ש"שירת" בעיתון 'במחנה'. שני דברים שלכאורה לא אמורים להסתדר ביחד, כי אם אתה מתאגרף אז סביר שאתה כשיר לשרת בקרבי; ואם אתה כשיר לשרת בקרבי – אתה לא יכול לשרת בעיתון, שלפי פקודות הצבא לא פתוח לשירות בפני בעלי פרופיל קרבי".

 

"אז הסיפור הוא כזה", המשיך האס, "לפיד הבן היה מיועד לשירות בקרבי, אך בזכות פרוטקציות שאביו - דמות פוליטית בכירה ומקושרת באותם ימים - הפעיל שינו לו את השיבוץ ל"שירות" ב'במחנה'. ולכן, לא הגיוני בעיני שבחור שהשתמט משירות צבאי לטובת "שירות" ב'במחנה' בזכות פרוטקציות שאביו הפעיל, יגיש עתירה נגד אי-שירות של בני ישיבות בצה"ל".



בתגובה ענה לו לפיד בפוסט תגובה בדף הפייסבוק שלו. "שלום אברהם", כתב לפיד, "כל ילדותי סבלתי מאסטמה והסתובבתי עם משאף ונטולין. אין לי בעיה לעשות ספורט כל עוד זה נעשה במקום סגור שאין בו אבק, אבל כפי שיסביר לך כל מי שסובל מאסטמה, במקומות בהם יש אבק ואובך יש התקפי אסטמה חמורים.



"את כל זה הסתרתי מהצבא והתגייסתי לטירונות קרבית בנ.מ. לקראת סוף הטירונות, שנערכה בפלמחים, קיבלתי התקפת אסטמה ונשלחתי לבית החולים תל השומר, שם הורידו לי לצערי פרופיל צבאי ל-45, ווהודיעו לי שלא אוכל לשרת בקרבי. אני מצר על כך עד היום, אבל עשיתי כמיטב יכולתי בתפקידים אחרים ומובן ששירתתי שלוש שנים מלאות ושוחררתי בדרגת סמל. זו אגב הציפייה שיש לנו מכל אחד - פשוט לתרום ולשרת כמיטב יכולתו, הן בצה"ל והן בשירות הלאומי. בכל מקרה, אני משוכנע שלא התכוונת להשמיץ או לשקר וברור לי שהטעו אותך".