בטקס חגיגי, שהתקיים במשרד החינוך, הושקה תוכנית "צוערים לחינוך הבלתי פורמלי", המופעלת על ידי משרד החינוך וקרן אדמונד דה רוטשילד.


לתוכנית התקבלו השנה 24 צוערים, אשר יקבלו מלגת לימודים מלאה ומלגת קיום חודשית. התוכנית אמורה לטפח קבוצת מנהיגות למערכת הציבורית, כעתודה לניהול מקצועי.



מבנה התוכנית כולל תואר ראשון בחינוך חברתי קהילתי (כולל תעודת עובד חינוך ותעודת הוראה- מ"כ) ממכללת אורנים; הכשרה חוץ אקדמית, המועברת על ידי מינהל חברה ונוער ועמותת שותפויות רוטשילד קיסריה, מיסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד; יום התמחות קבוע במשרדי ממשלה, מוסדות לחינוך בלתי פורמלי, רשויות מקומיות ועוד; סמינרים בארץ ובחו"ל; והשמה לבוגרים באזורים פריפריאליים עד ארבע שנים מסיום התוכנית.



אלי בוך, מנהל הפילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד, אמר כי "התוכנית נוסדה מתוך תפיסה שפיתוח החינוך הבלתי פורמלי בפריפריה החברתית והגיאוגרפית הוא מפתח להקטנת הפערים חברתיים, ושבכדי להביא לקפיצת המדרגה בתחום זה, יש לבנות קאדר של צעירים מובילים, ערכיים ומקצועיים שישתלבו בתפקידי מפתח. אנו מאמינים כי החינוך הבלתי פורמלי הוא גם במה שבאמצעותה יכולים הצעירים שלנו להנחיל ערכים של מצוינות אקדמית וחברתית, שישפיעו על דורות של צעירים שילכו בעקבותיהם, ויהוו בסיס איתן לחברה הישראלית בעתיד".



מיכל רייקין, מנהלת תוכניות הצוערים בעמותת שותפויות רוטשילד קיסריה: "רוב מוחלט של משתתפי התוכנית מגיעים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של המדינה ועוברים תהליכי סינון ומיון ארוכים ומאתגרים, מתוך רצון לקדם ולהוביל שינויים בפריפריה המוחלשת. בוגרי התוכנית יהוו זרוע משמעותית ליישומה של החלטת הממשלה לקידום החברה הערבית וקבוצה מנהיגה מובילה בעיצוב זירת החינוך הבלתי פורמלי ברשויות ערביות. בוגרים אלה יהיו חלק מרשת עמיתים הולכת וגדלה של צוערים המשתלבים ברשויות מקומיות בפריפריה ומהווים חלק משינוי משמעותי בה".



שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, אמר כי "משרד החינוך חרט על דגלו את עקרון מתן שוויון ההזדמנויות, ותכנית זו מממשת את העקרון הזה פעמיים: הן עבור הצוערים המבטיחים, שרובם ככולם מגיעים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, והן עבור מערכת החינוך בכללותה, שתיהנה מפירות הצעירים המצטיינים הללו. אנו מחזקים ומרחיבים יותר ויותר את שירותי החינוך הבלתי פורמליים, בין היתר באמצעות סבסוד חוגים והרחבת שירותי החינוך בחופשות, ובאמצעות התכנית החשובה הזו נדע למצות באופן נכון יותר את מלוא הפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה בישראל".