בבית הדיור המוגן 'עד 120' ברמת החייל, נפתחה השבוע בהתרגשות גדולה תערוכת 'חפצים מדברים נוסטלגיה'. בתערוכה מוצגים עשרות רבות של חפצים נוסטלגיים אישיים אשר נאספו במהלך החודשים האחרונים ע"י דיירי 'עד 120' בתל-אביב. למהלך ההכנות ואיסוף החפצים היו שותפים דיירי הבית ובני משפחותיהם כמו גם הנהלת המקום, אשר עשו מאמץ משותף באיתור חפצים ומסמכים שהם כולם בעלי ערך נוסטלגי ורגשי עמוק, חלקם אף מהווים פיסות היסטוריה משמעותיות בעולמות התרבות והיצירה, מאז הקמתה של המדינה. 



בבוקר פתיחת התערוכה התמלא טרקלין הבית בדיירים, בני משפחה ועובדים אשר התקשו להסתיר את התרגשותם מהחפצים והסיפורים שמאחוריהם. "ארץ ישראל השורשית, היפה והטובה חזרה אלינו", אמר אחד מדיירי הבית.



בין החפצים הרבים המוצגים בתערוכה: 



מכתב שכתב בן גוריון בשנת 1959, בו הוא מצהיר על חוסר הצורך בהקמת אוניברסיטת בתל אביב. המכתב נמצא בבעלותו של דייר הבית נתן פרלא , שאחיו אלי פרלא-אלדר ז"ל, היה אז יו"ר ועדת הסטודנטים ותלמיד פילוסופיה שנשלח במילואים לשמור על ביתו של בן גוריון בשדה בוקר ושוחח עמו על הנושא.



המכתב מבן גוריון ששייך לנתן פרלא. צילום: שי אפגין



מסרטת CANON משנת 1969 הנמצאת בבעלותם של דיירי הבית תמר וז'ק תורן. המצלמה שימשה אותם בטיול שערכו בקיץ 1969 במדינות אירופה.



מסרטת קנון



בול ישראלי מיוחד במינו, משנת 1954, הנמצא בבעלותו של הדייר ראובן תבור. הבול הופק לכבוד יום העצמאות של מדינת ישראל ובידי תבור גם הציור המקורי ממנו נעשה הבול. מדובר בשני חפצים יחידים במינם הנחשבים יקרי ערך בקרב אספנים.



בול ישראלי משנת 1954



חודש הנוסטלגיה הוא חלק מקונספט התרבות והתוכן הנהוג ברשת, במסגרתו מספר פעמים בשנה מתקיימים בכל בתי הרשת חודשי תוכן המתמקדים בנושא אחד. לאחרונה התקיימו ברשת חודש השירה, חודש אהבה, חודש קולינריה ועוד. חודש הנוסטלגיה, לכבודו הופקה תוכנית עשירה ומגוונת, נותן מקום של כבוד לערך 'נוסטלגיה' על היבטיו הרבים. אירוע השקת התערוכה היה אירוע הפתיחה של כל אירועי החודש.



תערוכת 'חפצים מדברים נוסטלגיה' תוצג במהלך חודש נובמבר בבית הדיור המוגן 'עד 120' ברמת החייל, והיא פתוחה לקהל הרחב בתיאום מראש בטלפון 6120*, בימי א-ה בין השעות 10:00-18:00. התערוכה תלווה את כל אירועי חודש הנוסטלגיה ברשת 'עד 120'.