נושא ההטרדות המיניות, שסוחף כעת חלקים רבים בעולם, הגיע גם לישראל. מעבר להאשמות של נשים כלפי גברים על מעשים שעשו בהן, קרה אמש מקרה נדיר, בו הטיח ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, סביב שולחן המועצה כי יש אדם שהטריד מינית את אחת העובדות, שפנתה וסיפרה על כך לראש העירייה.



בכר התראיין הבוקר (חמישי) לאילה חסון ב-103FM ואמר: "היה לי קשה שלא להסתכל על אותו אדם שתקף מינית במהלך הישיבה כשאמרתי את הדברים. הוא התכווץ באותו הרגע. אנחנו תיאמנו דיון בישיבת המועצה על סוגית ההטרדות המיניות, התייחסנו להדרכות שקיימנו בנושא לכל העובדים והעובדות ותוך כדי זה היה קשה שלא לבוא ולשים את הדבר הזה על השולחן. הסיפור הזה מתבשל אצלי בראש כבר הרבה זמן והחשיפה שלו הייתה ספונטנית".



על ההטרדה סיפר: "אני מכיר את העובדת, היא בכירה אצלנו ועובדת איתנו המון שנים. קשה לי לצלול לדברים הספציפיים שהוא ביצע בה אך היא שיתפה אותי שהיא הוטרדה כל כך הרבה פעמים עד ששקלה לעזוב את מקום העבודה. הבנתי שהוא נגע בה והמלצתי לה להתלונן במשטרה. היא טענה מנגד שעבר זמן והיא חוששת מהדבר הזה ורוצה לשמור על החיסיון שלה. היא סוחבת את הצלקות הללו כבר הרבה מאד שנים, אילו הוא היה נשאר הבוס שלה הייתי פונה למשטרה בעצמי".



איילה חסון התייחסה לדבריו ושיתפה: "כשהייתי מנהלת חדשות הייתה אצלנו מזכירה במערכת, בחורה מקסימה ומדהימה שסיפרה לי מישהו שממונה עליה מטריד אותה בהודעות והיא מבוהלת מכך. מחובתי כמנהלת היה מיד לדווח, אך היא טענה שהיא מפחדת שאלך לניצבות מכיוון שהיא אמא חד הורית וחוששת למקום עבודתה. לאחר שנסגרה רשות השידור עדכנתי את המנכ"ל שישנו אדם שהטריד מינית והנושא לא טופל במערכת. הצביעות חוגגת בנושאים האלו ברמה הגבוהה".



בכר סיכם: "במקרים האלו מספיק שתציל אישה אחת. במקרה שחשפתי אני מטופל כעת במשטרה שכבר הגיעה אליי, היא מאד יעילה והחלה בבדיקה בנושא. אני סומך עליה שתעשה את עבודתה נאמנה ואני מניח שהיא תמצא את הדרך להוכיח את הדברים. אני קורא לכולם להוציא את הדברים לאור, זה הדבר הנכון לעשות. הכאב הזה נמשך שנים ומימד הזמן אינו רלוונטי".





עריכה: איתמר זיגלמן