טהרן על הכוונת: מקורות תקשורת במדינות ערב דיווחו במהלך הלילה (שבת) כי צה"ל תקף בסיס איראני הממוקם סמוך לדמשק, בירת סוריה. על פי הדיווח, שיגרו מטוסי חיל האוויר חמישה טילים לעבר המוצב, שנמצא בין השכונות סחנאיא ואל-כיסווה, כאשר שלושה מהם יורטו על ידי מערך ההגנה הסורי, בעוד ששניים נוספים התפוצצו ליד מחסני הנשק של הבסיס. 



דובר הצבא הרוסי במוצב, אלכסנדר איבאנוב, אמר כי "מערך ההגנה הסורי עשה שימוש בטילים חדשים שסופקו לו נגד הטילים ששוגרו לבסיס". בתוך כך, עדי ראייה דיווחו כי נשמעו פיצוצים עזים בהר אל-מאנע, בפרבריה המערביים של הבירה בדמשק. לדברי כלי תקשורת המקורבים למשטר, הפיצוצים גרמו לניתוק זרם החשמל מהעיירות זאכיה, מקיליבה ואל-כיסווה. במקביל, בלבנון פורסם כי מטוסי חיל האוויר ביצע גיחה נמוכה באזור דרום המדינה, ואף נטען כי שיגור הטילים, כביכול, לעבר הבסיס האיראני, בוצע בגיחה זו. 



היועץ המודח של טראמפ חוזר בו: מייקל פלין, מי שהיה אמור להתמנות ליועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אך הודח טרם נכנס לתפקידו, יודה ששיקר ל-FBI, כך הודיע במהלך סוף השבוע התובע המיוחד שמונה לחקירת קשרי צוותו של טראמפ עם רוסיה. בנוסף לכך, על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, פלין אף טוען כי פעולותיו נעשו בהוראת נשיא ארה"ב. בבית הלבן טענו שאינם מודאגים מהצהרתו של פלין, ואמרו כי היא מצביעה על פעולותיו של הגנרל ושלו בלבד. במסגרת זו, הבוקר הגיב הנשיא, כנשאל על הנושא, ואמר כי "לא הייתה קנוניה".



מייקל פלין. צילום: רויטרס
מייקל פלין. צילום: רויטרס



כזכור, פלין היה אמור להתמנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי של הנשיא הטרי, אך נאלץ להתפטר מהתפקיד עוד לפני שמונה אליו, לאחר שהתברר ששיקר לסוכנות בנוגע לקשרים שקיים עם שגריר רוסיה בארה"ב, סרגיי קיסליאק, ואף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנושא. באחת השיחות, כך לפי הדיווחים בתקשורת בארה"ב, הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים.



יו"ר הקואליציה הותקף באירוע "שבתרבות": סערה התרחשה היום באירוע "שבתרבות" במודיעין, בו התארח יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, כאשר קבוצת פעילים בקהל הניפה שלטים וקטעה את הדיון, מה שהביא להתערבות כוחות אבטחה שנקראו למקום כדי להשליט סדר. המפגינים קראו לעבר הח"כ מהליכוד: "מושחתים הביתה" ו"הון שלטון עולם תחתון", והניפו שלטים עליהם נכתב: "ביטן בריון, סנג'ר, מושחת".



במהלך האירוע, אותו הנחתה דפנה ליאל, אמר ביטן ש"חוק ההמלצות יעבור ביום שני הקרוב", והוסיף כי "לא ייתכן שחברי כולנו יעשו ככל העולה על רוחם". בתשובה לשאלה האם העיתוי הדחוף לחוק ההמלצות קשור גם לחקירתו, תקף ביטן את עיתוי הפרסום ביחס לחקירתו, כשאמר: "חוק ההמלצות יעבור ביום שני הקרוב. מי שתוקף את עיתוי הגשת החוק צריך לשאול את עצמו גם לגבי עיתוי פרסום החקירה של מי שמקדם אותו".



מחאה נגד ביטן ב"שבתרבות". צילום: דני גיל
מחאה נגד ביטן ב"שבתרבות". צילום: דני גיל



בהלה בגרמניה: שוק חג המולד בעיר הגרמנית פוסטדם פונה ביום שישי לאחר שחפץ חשוד אותר באחת החנויות בו. שר הפנים של ברנדנבורג, קרל היינץ שרוטר, טען כי החבילה החשודה, שהכילה מסמרים ואבקה, נלקחה לניתוח על ידי מומחים כדי לקבוע אם מדובר בחומר נפץ. 



לדבריו, "היה כאן ניסיון מוצלח להפיץ פחד, וכעת, חגיגות חג המולד לא יוכלו להתקיים כרגיל". כמו כן, הוא סיפר לכתבים כי כמה מאות מסמרים נמצאו בתוך גליל מתכת בחבילה, והוסיף: "אנחנו לא יודעים בשלב זה אם מדובר במטען אמיתי, שהיה יכול להתפוצץ או בזיוף".



חשד לרצח בגליל
: סעיד אמל קבלאן, בן 30 מבית ג׳ן, אותר הלילה ברכב עם סימני ירי על גופו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע ניסו לבצע בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. 



זירת האירוע בדיר אל אסד. צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע בדיר אל אסד. צילום: דוברות המשטרה



פרמדיק מד"א, ניזאר גרייס, שהגיע למקום האירוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב, ובתוכו יושב גבר מחוסר הכרה עם פצעי ירי על גופו. הוא היה ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".



אסון בצפון
: עובד בן 30 נהרג לאחר שנפגע מחלק של מנוף, בזמן שהסתובב ופגע בראשו, סמוך לבי"ס עין איברהים באום אל פחם. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול ראשוני, שבסופו קבעו את מותו.



פרמדיקית מד"א, ליאת צימת, שהגיעה למקום האירוע סיפרה כי "כשהגענו למקום, ראינו גבר כבן 30 שרוע בשטח מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלת ראש קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".



נאוה סמל. צילום: ניצן לוטם
נאוה סמל. צילום: ניצן לוטם



עוד טרגדיה במשפחתו של שלמה ארצי
: הסופרת והמחזאית נאוה סמל, אחותו של הזמר שלמה ארצי, נפטרה הלילה בגיל 63 ממחלת הסרטן. סמל נולדה בתל אביב ב-1954 וכתבה עשרות ספרים ומחזות, למבוגרים ולצעירים, ויצירותיה של סמל תורגמו וראו אור בארצות רבות. היא זכתה בפרס "סופרות מאגן הים בתיכון" בצרפת ב-1994, בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים לשנת 1996, ובפרס "אשת השנה בספרות של תל אביב" ב-2007. כמו כן, סמל הייתה חברת הוועד המנהל של מכון משואה, המכון ללימודי השואה בקיבוץ תל יצחק, וכיהנה במשך שנים כחברת הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. היא הייתה נשואה לנועם סמל, המנכ"ל לשעבר של תיאטרון הקאמרי, ולהם שלושה ילדים.



בצירוף מקרים טרגי, בשבוע שעבר הלכה לעולמה מרגלית (מימי) ארצי, אמם של ארצי וסמל וגם אלמנתו של יצחק ארצי שהיה סגן ראש עיריית תל אביב, כשהיא בת 100 במותה. ממשפחת ארצי ביקשו להצניע את מות האם וערכו בקריית שאול הלוויה מצומצמת שכללה כ-70 איש בלבד.