חשד לשחיתות: 17 מעורבים, ביניהם בכירים ביותר בעיריית ראשון לציון, עוכבו הבוקר (ראשון) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בתום חקירה סמויה שהתנהלה במהלך השנה האחרונה. מאוחר יותר עוכב גם חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) לחקירה במסגרת הפרשה, שבה נבדקים  קשרים בין בעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי המוניציפאלי והארצי לבין גורמים פליליים ואנשי עסקים. לפני שהגיע


למשרדי להב 433 אמר יו"ר הקואליציה כי "העיתוי של החקירה מעורר חשד לניצול לרעה של כוח הסמכות. כשאגיע לחקירה אתייחס לשאלות".



במקביל לחקירתו של ח"כ ביטן, הגיעו חוקרי יאח"ה אל משרדי עיריית ראשון לציון וערכו חיפושים במשרדי הבכירים, לרבות לשכותיהם של אלו המעורבים בפרשה, תוך נטילת מחשבים ומסמכים בחזרה למשרדי היחידה. גורמים בעיריית ראשל"צ מסרו כי "אכן לפני זמן קצר יצאו מפה חוקרים עם מחשבים. זו חקירה שמעסיקה רבים מאוד בעירייה".



ראש אגף החקירות במשטרה מני יצחקי עדכן הבוקר את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לגבי הכוונה לחקור את יו"ר הקואליציה בהקשר לפרשה המדוברת. בתוך כך, עורך הדין אלדד יניב דורש מיו"ר הכנסת להודיע לחבר הכנסת ביטן עוד הבוקר כי אסור לו להצביע על חוק ההמלצות, אחרת יעתור לבג"ץ. לדבריו, "מי שחשוד בקשר עסקי עם משפחת פשע לא יכול להצביע על חוק השחיתות של ביבי, שיעזור גם לו עצמו".



בשבוע שעבר פורסם "במעריב" על כוונת המשטרה לזמן לחקירה את ח"כ ביטן, בעקבות התפתחות שחלה בבדיקה שהיא מנהלת אודות תקופת כהונתו של יו"ר הקואליציה כסגן ראש עיריית ראשון לציון, במהלכה, כך נטען, הוא הסתבך בחובות כבדים שכוסו בסיוע של גורמים שונים.



יש הטוענים שמדובר בפרשה הנקשרת בין היתר לפרשה שהוא עומד במרכזה, וזאת בעיקר בשל עיכובו לחקירה של אחד הבכירים בעירייה. "זה איש עסקים שיש לו מיזמים גדולים בראשון לציון והוא האיש הכי מקורב לח"כ ביטן. הוא היה מארגן מסיבות ענקיות בהם השתתפו בכירים בליכוד. כמו כן, בין המעוכבים גם קבלנים דומיננטיים בעיר הקשורים לפרויקטים גדולים".



מלבד זאת, יש לציין כי גם איש עסקים מוכר ביותר בעיר, ששמו נודע בשנים האחרונות ככזה המקורב ביותר לבכירים בעירייה, ודרכו ניתן להשיג היתרים ואישורים, עוכב לחקירה.



עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני
עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני



במסגרת החקירה המדוברת מנסה המשטרה להתחקות אחר הגורמים הקשורים לכיסוי החובות הכבדים אליהם נקלע ביטן, ואחרי חלק מהמעורבים שעוכבו, המקורבים לו. 



עתה, מהפרשה הנחקרת ביאח"ה עולה חשד כבד לפיו הסתייעו גורמים בכירים בשלטון המקומי בראשל"צ בגורמים פליליים, בין היתר, כדי לקדם את ענייניהם. עוד התבסס החשד, לכאורה, לפיו אנשי עסקים, בהם גם יזמים וקבלנים, קיבלו העדפות והטבות מפליגות, כל זאת באמצעות בכירים בעירייה ומקורביהם, וכן בסיוע של אותם גורמים פליליים.



מלבד זאת, מתברר, כי אותם בכירים, שחלקם קשורים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, קידמו פרויקטים ומיזמי בנייה, מאחוריהם עמדו אנשי העסקים שעוכבו לחקירה, כאשר באחד מהמקרים לפחות, הסתייע בכיר בעירייה, במסגרת איומים שהופנו לעברו, בעובד אחר, קרוב משפחתו, שדאג ליישוב ההדורים לכאורה.



גורמים בכירים בעיריית ראשון לציון לא הופתעו הבוקר מהפשיטה של המשטרה ומעיכובם לחקירה של אותן דמויות מפתח, והסבירו: "זה ריחף באוויר כבר תקופה ארוכה מאוד. אנחנו מכירים לפחות חלק מהפרשות והתרענו על כך. יש פה פרשה מביכה לצערנו".