בדיון שהתקיים היום (שני) בבית המשפט בראשון לציון, בנוגע להארכת מעצרו של איש העסקים המעורב בפרשת חבר הכנסת דוד ביטן, משה יוסף אמרו נציגי המשטרה רפ"ק ערן שפי, רפ"ק עודד אררה, רפק שירי לירון דוידזון ומפקח לינור לוי כי החוקרים ביצעו מאז נעצר החשוד עשרות פעולות חקירה מהם עלו חשדות חדשים.



"כמעט כל אבן שאנו נוגעים בה שמו של החשוד עולה". אמרו נציגי המשטרה בדיון והוסיפו כי במהלך השבוע האחרון נחקרו ומסרו עדות עשרות עדים ומעורבים כך שאין מנוס מלהאריך את מעצרו של החשוד. עורכי דינו, גיל דחוח וגלית רוטנברג, ניסו לברר מה יש למשטרה כנגד מרשם ואיששו בדיון כי המשטרה ביצעה האזנות סתר כנגד יוסף במשך תקופה ארוכה.



עורכי הדין ביקשו לבדוק אפשרות חלופת מעצר, בקשה שנדחתה כאמור על ידי בית המשפט. לטענתם ישנם חשודים נוספים שהם משוחררים וגם נגדם הטיחו חשדות הקשורים ליוסף כך שלא ניתן יהיה לומר כי הוא זה שישבש את החקירה למרות שמודר על פי המשטרה כחשוד המרכזי של הפרשה, כך לדברי עורכי הדין דחוח ורוטנברג.



השופט עמית מיכלס שהחליט להאריך את המעצר, כאמור, ציין בהחלטתו "אף על פי שקבעתי בהחלטתי הקודמת קיים חשד בעוצמה הגבוהה ביותר הקושר את החשוד למיוחס לו. במהלך הימים האחרונים ביצעה היחידה החוקרת עשרות אם לא מאות פעולות חקירה הן בעניינו של החשוד והן בעניינם של אחרים".



השופט ציין כי אותן פעולות חיזקו את החשד הסביר כנגד יוסף באופן משמעותי והם מגובים במסמכים רבים ובראיות מוצקות. השופט הגדיל לומר: "על פי החשד קיים בשלב זה, ידו של החשוד בכל ויד כל בו". השופט מיכלס הוסיף וקבע כי לא ניתן לשחרר את החשוד ממעצר הן מהחשש לשיבוש חקירה, הן מהעובדה שהחשוד ביצע פעולות להסתיר את מעשיו הפליליים והן לנוכח הקשר של החשוד עם חשוד מרכזי אחר בפרשה, כשהוא מתכוון לח"כ דוד ביטן.



"אני סבור שלעת הזו לא ניתן להלום מצב שבו שני החשודים יהיו משוחררים". השופט צין כי במהלך הימים הקרובים יוטחו הן בפני החשוד והן בפני ביטן חומרי חקריה וראיות ואז ככל הנראה יצטמצם החשש לשיבוש ביניהם ולכן האריך את מעצרו של החשוד.