בתום ארבע שעות של דיון, קבעה היום (שלישי) ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר בראשותה של השופטת דניאלה שירזלי כי היא תתן את החלטתה בעניין בקשת השחרור של יונתן היילו, כפי שהוגשה ע"י פרקליטו אלון אייזנברג, ב-17 בינואר. במהלך הדיון התעקשה הפרקליטות על עמדתה לפיה אין מקום לשחרור מוקדם של היילו, בטרם זה עובר תקופה של הליך שיקום בבית הסוהר וזאת כדי לקבל חוות דעת לגבי התאקלמותו במסגרת הליך השיקום.



נציגי הפרקליטות ציינו כי אין לנקוט בהיילו בצורה שונה מאסירים אחרים שנשפטו בגין עבירות של רצח או הריגה, וכי לאחר שעבר ערכאות שיפוטיות הוקצב עונשו ל-12 שנות מאסר, מהן ריצה עד כה שבע שנים בלבד. עו"ד אייזנברג, פרקליטו של היילו, טען מנגד כי אין לקבל את עמדתה של הפרקליטות וזאת לאחר שבית המשפט קיבל את הגרסה לפיה היילו הוא קורבן אונס, שפעל במסגרת זו. עוד אמר כי בית המשפט התחשב בענישה כשהוא מתיר אפשרות להגיש בקשת חנינה ונשיא המדינה אפשר להגיש את הבקשה לשחרור מוקדם, שמקבלת תמיכה של 65 מחברי הכנסת ורבים בציבור.



עוד ציין הפרקליט כי היילו כבר החל בהליך שיקום, אולם הוא מעוניין להשלים את ההליך במסגרת הקהילה. עו"ד אייזנברג מתח ביקורת במהלך הדיון, כשטען כי עד היום, למרות שמרשו נמצא כקרובן אונס, איש במערכת לא דאג להציע לו שירותים פסיכולוגיים, לא העניק לו טיפול כנפגע עבירות מין ולכן יש מקום להתחשב בו. חברי הוועדה שמעו בקשב רב את טיעוני הצדדים ואת החלטתם בנושא ייתנו, כאמור, בעוד כשבועיים וחצי.