“אני לא יודע מי האיש או האנשים הרעים שמציתים רכב שמביא אוכל, שמיכות ותנורים לניצולי שואה נזקקים מדי יום”. כך, כשדמעות בעיניו, נשמע אתמול מנכ”ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג לאחר שרכב החלוקה הוצת אור ליום אתמול סמוך ל”בית החם” של העמותה, שבו מתגוררים כמאה ניצולי שואה.


יד עזר לחבר מאכלסת במבנים שבבעלותה ניצולי שואה רבים ומעניקה בית חם לעשרות נוספים. נוסף לכך היא דואגת לארוחות חמות, לשמיכות, לתנורים וללבוש לניצולי שואה שאינם מתגוררים בבית החם של העמותה. כלי הרכב שהוצת והושמד שימש להעברת ארוחות חמות מהמטבח של העמותה לבתים של ניצולי שואה ולנזקקים ברחבי הצפון.



“מדי יום אנחנו מחלקים מאות מנות חמות עד לבית, לא רק לניצולים אלא לנזקקים מכל הסוגים”, הסביר סבג. “הרכב הזה משמש אותנו לדברים האלה. בימים האחרונים דאגנו גם להעביר מאות שמיכות ותנורים לניצולי שואה. דאגנו להעביר ביגוד, מעילים וכל מה שניצול שואה או סתם אדם זקן וערירי שננטש זקוק לו. הרכב הזה הוא כמו אוויר לנשימה בעמותה. עכשיו אנחנו נאלצים לעשות את העבודה במכוניות פרטיות של המתנדבים”.



קב”ט יד עזר לחבר ישראל כהן אמר כי “המשטרה פתחה בחקירה. לעמותה אין אויבים ואין מי שירצה לחבל בעבודת הקודש שלה. השכונה שבה נמצאת קריית החסד של יד עזר לחבר היא שכונה בעייתית בחיפה, אבל אני לא רואה סיבה שמישהו ירצה לפגוע בציוד של העמותה. המשטרה בודקת כל כיוון חקירה אפשרי”.



אחת מניצולות השואה המתגוררות בבית החם ואף מתנדבת מדי פעם בעמותה סיפרה: “אני מנהלת את הרישום של חלוקת הארוחות לבתים של הנזקקים. לא רק ניצולי שואה זוכים לארוחה חמה. יש גם נזקקים אחרים כמו אמהות חד־הוריות, ערבים עם קשיים, נכים תושבי השכונה שחלקם מסכנים, לכן מוזר שמישהו יפגע ברכב שמביא להם את האוכל או התנור עד לבית. הרכב הושמד ואנחנו נצטרך לפעול מהר לגיוס תרומות כדי לרכוש רכב חדש”.



סבג הבטיח אתמול: “אף פרחח לא ימנע ממני ומהמתנדבים להמשיך לחלק מזון ושמיכות. גם אם צריך ללכת ברגל ולחלק מזון, אנחנו נחלק. לא ניתן לוונדליזם ולפושעים לפגוע בפעילות שלנו, נמשיך בכל הכוח. אני לא מבין למי אנחנו מפריעים. אנחנו רק עוזרים למאות משפחות מדי יום. מי שעשה את זה במזיד הוא פושע”.