הרב ניסים מויאל, מקובל מפורסם שהתגורר בקריית גת, נפטר היום (שני) בגיל 83. הוא נולד במרוקו ולמד בישיבת תומכי תמימים של חב"ד שנפתחה במרקש. הוא הוסמך לרבנות ולמד קבלה מגדולי המקובלים. סבו, הרב מסעוד מויאל, היה אף הוא מקובל ידוע שנרצח בשנת 1905. 



בשל ניסיון לעלות ביחד עם קבוצה נוספת של יהודים לארץ ישראל נכלא בשנת 1961, אך הצליח לבסוף לעלות ביחד עם אשתו סימי ובתם. עם הגיעו לארץ התיישב בקריית גת שם הקים כולל לאברכים בשם "כרם שלמה - למען שמו באהבה" , שהלך וגדל עם השנים והרב השקיע רבות על מנת לסייע לקיומו. בנוסף כתב מספר ספרים.



בתנועת ש״ס הוציאו הודעת ניחומים על מותו של הרב מויאל. "מבכים מרה את הסתלקותו לשמי רום של האי גברא רבא, גאון התורה והקבלה, מקים עולה של תורה, ממעתיקי השמועה, הגאון הצדיק המקובל רבי ניסים מויאל זצוק״ל. המנוח זצוק״ל בן לשושלת מקובלים, קנה את חוק לימודו אצל זקני הדור במרוקו והוסמך לרבנות. מתוך כיסופין עלה לארץ הקודש והשקיע עצמו בלימוד התורה והקבלה. מסר נפשו להקמת מוסדות לתפארה בעיר קריית גת, ישיבות וכוללי אברכים ידועי שם אשר העמידו דורות של תלמידי חכמים ויראי ה' שהפריחו את שממת הדרום".