המשלחת הישראלית למועצת זכויות האדם של האו"ם, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור ושגרירת ישראל למוסדות האו"ם, אביבה רז-שכטר, הופיעה הבוקר (שלישי) במטה האו"ם בז'נבה, לדיווח תקופתי על פעילות הממשלה בכל הנוגע לנושא זכויות אדם בישראל. הדיון באו"ם, נערך אחת לארבע שנים, ושותפות בו מדינות רבות מתוך הבנה כי יש להוקיע הפרה של זכויות אדם ברחבי העולם, ולפעול נגדן.
מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, לא המתינה לקריאות הביניים הצפויות כלפי המשלחת הישראלית, ואמרה בנאומה "אני באה לכאן היום כדי להציג בפניכם, בגישה מקצועית ועניינית, את פעילותה של מדינת ישראל בתחום זכויות האדם בתקופה האחרונה. אנחנו כאן כי באמת אכפת לנו מזכויות אדם", אמרה בנחרצות והוסיפה "אני יודעת שחלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח מעשי ובונה, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר או אציג, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל".

.באדיבות משלחת ישראל לאו"ם.
.באדיבות משלחת ישראל לאו"ם.
בשלב מסוים, החששות התממשו וקריאות התנגדות רבות מצד כמה מדינות הופנו כלפי המשלחת הישראלית. בין היתר, כינה נציג המשלחת מדרום אפריקה את ישראל "מדינת אפרטהייד", ולבקשת המשלחת הישראלית ננזף ע"י נשיא האספה שדרש להימנע מפוליטיזציה של הדיון ולשמור על שפה מקצועית. לצד הביקורת הפוליטית, נציגי כמה מדינות שיבחו את ישראל על ההישגים שהציגה, בפרט בתחום זכויות אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי.

פלמור, בת לניצולי שואה, הוסיפה גם ממד אישי לנאומה ואמרה: "הורי נולדו בעולם נטול זכויות אדם. הם חיפשו מקלט במקום שיכבד את אנושיותם ואת זכויותיהם האינדיבידואליות והלאומיות, ומצאו אותו במדינת ישראל. דווקא משום שאני מחוברת באופן עמוק לסיפורם, אני מבינה היטב את אחריותנו לשמור על כבודם וזכויותיהם של כל אזרחי המדינה ותושביה".

בסיכום דבריה נקבה פלמור בשמות החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה ואמרה: "אני לא יכולה לסיים את דברי מבלי להתייחס לישראלים המוחזקים בעזה, תוך הפרת זכויות אדם שלהם ושל משפחותיהם".