מיילו, הקואלה האוסטרלי הנדיר, נפטר היום בגן החיות האוסטרלי בעמק המעיינות. בגן החיות הצפוני, קבלו בכאב גדול את מותו של מיילו, אשר התגורר שם החל משנת 2006. בגיל שנתיים הוא עשה 'עלייה', וזכה לכינוי על שם מעדן אוסטרלי אהוב במיוחד. במהרה הוא הפך לאחד מיקירי המטפלים והמבקרים בגן החיות.

מיילו השתייך למשפחה הנקראת 'ויקטוריאנית', הנקראת גם 'קואלות דרומיות'. הן נחשבות לבעלות ממדים גדולים בקרב הקואלות ונדירות במיוחד בגני החיות מחוץ לאוסטרליה. למעשה, רק מספר בודד של  גני חיות בעולם מחזיקים בקואלות דרומיות - ביפן, דרום אפריקה והונג קונג למשל.

תחילת דרכו של מיילו בארץ הקודש הייתה לא קלה. הוא איבד ממשקלו וגרם לדאגה בקרב המטפלים בגן החיות 'גן גורו'. אך בחלוף הזמן, הצליח להתאושש ולחזור לעצמו כשהוא הופך לדייר מן המניין במקום. מיילו זכה לתפריט אוכל שנבנה במיוחד עבורו, כאשר זרעי אקליפטוס מיוחד יובאו לגן החיות מאוסטרליה. 
לאחרונה, נתגלו סימני סימני הזדקנות אצל מיילו ובגן החיות החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים. הוא נלקח לשורות בדיקות מקיפות, הכללו אולטראסאונד וכן בדיקות-CT. ההתדרדרות במצבו הבריאותי הגיעה לשיא בימים האחרונים, כאשר הוא ירד במשקל באופן חריג והחל לשתות רק מים.

כאמור, זה היה סימן רע במיוחד עבור הצוות הרפואי, מכוון שקואלות נוהגים לקבל את הנוזלים שלהם דרך אכילת עלי אקליפטוס. על אף הניסיונות הרבים לייצב את מצבו הרפואי, הוא נפטר היום בגן החיות 'גן גורו'.