במסגרת חקירת פרשת 1270, אשר במרכזה הצעה לכאורה של היועץ ניר חפץ לשופטת הילה גרסטל, כי אם תסגור את תיק המעונות של שרה נתניהו היא תמונה לתפקיד היועמ"ש, הועלה שמה של נשיאת ביה"מ העליון, אסתר חיות. על פי החשד, ידעה אסתר חיות, על ההצעה לאחר שנתיים, ולא עשתה דבר עם המידע . היום (ראשון), התראיין השופט בדימוס שלי טימן, לאילה חסון ב-103FM ותקף את הניסיון לערבב את שמה של חיות בפרשה. "לא ראיתי סיבה לשרבב את שמה של השופטת אסתר חיות בפרשה".
השופט טימן, המשיך וסיפר על ההכרות האישית עם חיות: "אני מכיר את השופטת אסתר חיות היטב. היא כל כך ישרה, שהיא בחרה שלא להגיע עם בעלה העורך דין  לאף אירוע במסגרת העבודה, מחשש לניגוד עניינים".


 

"חיות השתרבבה לפרשה ואני חושב שזה לא הוגן להטיל עליה רפש. הילה גרסטל טענה שלא הייתה מודעת לצורך להודיע על הפרשה בזמנו. בנוסף טענה גרסטל, כי חשבה שהדברים נאמרו לה בסוג של הומור בזמנו. השופטת חיות טוענת שגרסטל הייתה מזועזעת כשהגיעה לספר לה על הפרשה, אחרי שנתיים. אם עברו שנתיים מאז שגרסטל בחרה לספר לחיות את הסיפור, מדוע גרסטל הייתה מזועזעת?".
"בעבר היו כתמים הרבה יותר גדולים שהוסרו מעל שופטים. אין טעם ומקום להכתים את שמה של חיות אפילו מעט". טימן סיכם את דבריו ואמר: "אני הייתי מדווח על כל דבר אפשרי, גם אם לא היה יוצא מזה שום דבר. בתור שופט או איש ציבור מוטלת עליך החובה לדווח על הצעות כאלו, תמיד".

עריכה: איתמר זיגלמן