אחד המבנים המוכרים ביותר בראשון לציון הוא מתחם היקב, שנמצא במרכז העיר. בני נוער רבים הגיעו במהלך השנים ללמוד על ההיסטוריה של המקום, במה שנחשב לאחד מאבני הדרך של העיר הרביעית בגודלה בישראל.
המקום עצמו היה הראשון לייצר יין לקידוש בישראל, ואף בעקבות שריפה בו הוקם ארגון גדודי מכבי האש, מה שהפך את ה"יקב" לשם דבר ונקשר עם שמה של העיר. ראש העיר, דב צור, הכריז על היקב כאתר שימור מחמיר, אך למרות זאת, לפני שנה וחצי אושרה תוכנית בנייה במקום. 
חבר מועצת העיר, אסף דעבול, פנה במכתב לשרה רגב, בו שטח את טענותיו, וביקש את התערבותה בנושא, על מנת להבטיח כי המקום יישאר כפי שהוא. דעבול כתב במכתב כי "התוכנית, הכוללת שלושה בניינים של 44 קומות, בניין אחד של 26 קומות, ושני בניינים של 10 קומות (מדובר על 625 יחידות דיור, 27 אלף מטר משרדים, ו-24 אלף מטר מסחר) עדיין לא אושרה בוועדה המחוזית. אנחנו מתכוונים להיאבק בהחלטה ולהדגיש התנגדויות יחד עם תושבי העיר". בסיום המכתב ביקש: "אנא הכריזי, מתוקף תפקידך, על המקום כאתר עתיקות".

מחברת JTLV, היזמית המפתחת את פרויקט שימור היקב בראשל"צ נמסר כי "מדובר בפרויקט השימור הגדול והמורכב בישראל. אנו עובדים עם צוות אדריכלים המוביל בעולם בנושא שימור מבנים, בכדי לשמור על הצביון המיוחד של אתר בעל חשיבות היסטורית בעיר, ואושרה בידי הגורמים המוסמכים, לטובת פיתוח מרכז העיר למען תושבי העיר".