באירוע חגיגי, באירוח העיר קריית אונו, התקיים טקס "אות יקיר תנועות הנוער" במעמד מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. האות הוענק לשלושה ראשי רשויות אשר נבחרו מתוך רבים ע"י מועצת תנועות הנוער. האות הוענק לראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי, ראש מועצה אזורית הר חברון, יוחאי דמרי וראש מועצה אזורית מרום הגליל עמית סופר.
 
"לתנועות הנוער יש תוקף ומשמעות עצומה בימינו, התנועות  מחנכות לערכים, למעורבות חברתית ומפתחת שכבת מנהיגות צעירה. ההשקעה בתנועות הנוער היא השקעה בעתידה של מדינת ישראל", אמר מנכ"ל משרד החינוך אבואב. ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו שאירחה את האירוע, אמר "יש לנו נוער ערכי, יוזם וציוני שנותן מעצמו למען החברה וזה מורגש בכל פינה בעיר. אני מאמין שההשקעה בבני הנוער היא המפתח להצלחת העיר כולה. הם דור העתיד ועלינו מוטלת האחרית לספק להם את סל הכלים הפיזיים והערכיים הטובים ביותר להצלחה".
 
מועצת תנועות הנוער בישראל בחרה להעניק את אות יקיר תנועות הנוער לראש עיריית קריית אונו, על טיפוח פעולתן של תנועות הנוער בעיר. האות מבטא את רצונה של מועצת תנועות הנוער להוקיר את  ראשי הרשויות המקומיות המציבים את פעולותיהן של תנועות הנוער בסדר עדיפות גבוה ומקצים לכך את המשאבים הראויים.
 

העיר קריית אונו התברכה בפעילות ענפה של תנועות נוער. בעיר חמישה סניפים אשר משמשים חמש תנועות שונות. עם כניסתו לתפקיד, הציב ישראל גל את  תנועות הנוער בסדר עדיפויות גבוה ומקצה לכך את המשאבים הראויים.  כיום משקיעה עיריית קריית אונו, כמיליון שקל בשנה בצרכים ובפעילות של התנועות, וסכומים נאים נוספים לבניית  מבנים חדשים, במיזוגם ובציודם, במטרה לשפר את מראה הבתים ולעודד את הפעילות בתנועות. על בחירתו של ישראל גל המליצו בחום כל תנועות הנוער הפעילות בעיר.
 
עיריית קריית אונו הקצתה כ- 18 מיליון שקלים להקמת שני שבטי צופים ושיפוץ מבני הנוער העובד והלומד ובני עקיבא בעיר. זאת ועוד, קריית אונו חתומה על אמנת תנועות הנוער והקימה את "פורום תנועות" בו חברים נציגי תנועות הנוער השונות בעיר, במטרה ליצור שיתופי פעולה בין תנועות וארגוני הנוער השונים. לצד כל אלה, עיריית קריית אונו פותחת את מתקני הרשות ללא עלות לטובת פעילות תנועות הנוער במטרה לעודד את הפעילות.

גל, שבצעירותו היה חבר בתנועת הנוער "השומר הצעיר", התרגש מקבלת האות: "אין גאה ממני על קבל האות. תנועות הנוער הן חוד החנית בפעילות החינוך הבלתי פורמלי שמתקיימת כל העת בקרית אונו ועל כן, אנו משקיעים בכל התנועות לרבות במבני הסניפים עצמם ומענה רציף לכלל הצרכים שעולים מהשטח. קבלת האות מביאה לידי ביטוי את הפעילות הענפה של אגף החינוך העירוני, של מחלקת הנוער והצעירים, של הורי קריית אונו וכמובן, של המדריכים והחניכים היקרים.

ראש עיריית קריית אונו הוסיף: "יש לנו נוער ערכי, יוזם, ציוני שנותן מעצמו למען החברה וזה מורגש בכל פינה בעיר. אני מאמין שההשקעה בבני הנוער היא המפתח להצלחת העיר כולה. הם דור העתיד ועלינו מוטלת האחרית לספק להם את סל הכלים הפיזיים והערכיים הטובים ביותר להצלחה. במסגרת ההשקעה העצומה שלנו בחינוך,  אנחנו פועלים על מנת ליצור רצף חינוכי של המסגרות הפורמליות והמסגרות הבלתי פורמאליות ואנו זוכים לקטוף את פירות ההשקעה בנתוני הגיוס הגבוהים לתפקידים משמעותיים בעירנו. נמשיך להשקיע את מירב המשאבים בדור העתיד על מנת להעניק חינוך מצוין לילדינו".