כמעט שנה וחצי לאחר שהוקם ארגון "יציגים" - עמותה של עובדי הוראה המעוניינים לשמש איגוד לכלל עובדי ההוראה בישראל ולהוות ארגון עובדים יציג ובחודש הבא לראשונה יערכו בארגון בחירות בהן יבחרו את יו"ר הארגון, חברי הוועד המנהל וועדת ביקורת. אמש נסגרה ההרשמה להגשת המועמדויות לתפקידים השונים שיקבעו כאמור בבחירות שיתקיימו באחד במאי. הבחירות לארגון שבו רשומים כ-870 חברי אסיפה, מגיעות על רקע ההחלטה של בית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב-יפו שהתקבלה בתחילת החודש, אשר דחה את טענת ארגון המורים, הסתדרות המורים ומשרד החינוך שאינם מכירים ב"יציגים" והכריע כי יש בסיס לקיום ארגון עובדים נוסף ובעוד חודשיים יתקיים דיון נוסף בנושא.



בהחלטה של בית הדין לענייני עבודה, ציינה השופטת אופירה דגן–טוכמכר, כי "זכותו של 'יציגים' לייצג את עניינם של העובדים אשר אינם חברים בארגונים היציגים" והדגישה כי "יש לקוות שהבירור לגופו לא יארך זמן רב". ב"יציגים" המיוצג ע"י משרד גורודיסקי ושות עו"ד, מציינים כי הם באים לסייע לכלל עובדי ההוראה "לאחר הרבה שנים בהן העמותות העותמאניות לא הצליחו לייצג את עובדי ההוראה הנמצאים בכל בוקר במוסדות החינוך ובזמן שהן מסתתרות מאחורי החוק העותמאני".



חברי הוועד המנהל של יציגים, בכניסה לבית הדין לענייני עבודה
חברי הוועד המנהל של יציגים, בכניסה לבית הדין לענייני עבודה



הבחירות בארגון עובדי ההוראה השלישי בארץ מגיעות לאחר שבחודש שעבר רן ארז נבחר לקדנציה נוספת כיו"ר ארגון המורים. ארז זכה ברוב של 37 קולות לעומת 20 קולות בהם זכה המועמד היריב חיו בוכובזה. התוצאה גררה ביקורת לאור שינוי שערכה ועידת הארגון ביום הבחירות, כשהורידה את הרוב הנדרש לניצחונו מ-66% ל-60% בלבד.