מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יערוך ביקורת מקיפה בעקבות אסון השיטפון בנחל צפית בערבה ביום חמישי. באסון נספו עשרה בני נוער בעת טיול גיבוש של המכינה הקדם צבאית "בני ציון" שבתל אביב.

את הביקורת יבצע צוות משולב של משרד מבקר המדינה מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון, המופקדת על משרד הביטחון, יחד עם החטיבה לביקורת חברה ורווחה המופקדת על מערכת החינוך. בביקורת תשתתף גם חטיבת משרדי ממשלה ומוסדות השלטון, המופקדת על המשרד לביטחון פנים וכל הגופים הכפופים לו. המבקר שפירא ציין כי בהתאם לצורך ישולבו יחידות נוספות ממשרד המבקר בביקורת, שצפויה להיות מערכתית ומקיפה.
מאז האסון היו חילופי האשמות בין משרדי הביטחון והחינוך בשאלת האחריות על המכינות הקדם צבאיות ומי אחראי לתת אישורים ליציאה לטיולים והתברר שלא היה צורך בקבלת אישור מחדר המצב של משרד החינוך ליציאה לטיולים של המכינות. 

בתוך כך נמשכת החקירה המשטרתית של האסון. צוות החקירה המיוחד של המחוז הדרומי פשט היום (ראשון) על משרדי מכינת "בני ציון" בתל אביב וסגרו את המקום, לא לפני שנטלו ממנו חומרי מחשב, מסמכים וקלסרים. במשטרה מתכוונים למפות את החומרים שמצויים במשרדי המכינה, על מנת לבחון את אמיתות גרסאות מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, בהתייחס למסמכים ולחומרי המחשב המצויים שנלקחו על ידי החוקרים.

במהלך חקירתם מסרו מנהל המכינה והמדריך שמות של גורמים שונים, שלכאורה נתנו להם אישורים לצאת לאותו טיול גיבוש. החשודים אף ציינו כי יש להם מסמכים המתעדים את ההתכתבות עם אותם גורמים. 

ורך הדין ציון אמיר, המייצג את מדריך מכינת "בני ציון" אביב ברדיצ'ב, רמז הבוקר בכאן ב', כי גורמי המקצוע שעמם התייעצו ראשי מכינת "בני ציון", לפני שאישרו את יציאה חניכיה לטיול בנחל צפית בו נהרגו עשרה מהם, הציגו בפניהם תמונת מזג אוויר שונה מזו שהציגו אמצעי התקשורת. "היה פער בין מה שנשמע באמצעי התקשורת לגבי מה שצפוי לקרות באותו נחל לבין מה שגורמי המקצוע אמרו לאנשי המכינה", אמר עורך הדין, שהוסיף: "לא חייב להיות אשם תמיד, יש דברים קשים שקורים, ואם המשטרה והפרקליטות יחשבו אחרת, אז הם מוזמנים להעמיד את הדברים האלה לבירור".